Vänja vid gräs

eldione

Trådstartare
Våra hästar går i en hage som inte är alltför grön, även om det växer i den. Idag fick de gå en halvtimme i en hage med mycket gräs i, hur snabbt skulle man kunna gå som snabbast innan man kunde ha ute dom dygnet om i den hagen?
Tex dag1 si och så dag 2 si och så...

Ni kan väl kanske börja med att låta dem gå ut till lunch i sommarhagen o sen flytta dem vid 16 tiden gå 1 vecka så..sen därefter öka succesivt.. :bump:

tyvärr så är det jättemas med att få ut och in dom.
vi är två tjejer som vill få våra hästar invänjda vid gräset. Jag skulle kunna ta in måndag tisdag på eftermiddagen, resten av veckan är jag hemmifrån från morgon till kväll. Den andra tjejen jobbar sent och skulle iaf kunna ta in dom mitt på dagen på tisdag...

Men i vilket fall så ska vi få en annan hage nu, jättestor men det har gått kor i den så betet är det inte så överdrivet mycket av så de kommer vänjas succesivt endå :idea:

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
35
· Visningar
2 120
Senast: Syrax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar