Vänja hund med häst

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare MamaJustify
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 0
  • Visningar Visningar 755
M

MamaJustify

Har en schäfer och russkiy toy. Schäfern har träffat på hästar på avstånd och har då skällt en del (hon är rätt skällig överlag) Hon skäller även mot andra främmande hundar vi möter. Hon är inte aggressiv.
När vi mött hästar på vägen har hon skällt och sen när hästen kommit närmare har hon blivit lite spak, undrat lite vad det är för stort djur:p
Russkin är van med hästar sen tidigare.

Hur har ni vant hund och häst tillsammans när hunden inte varit van. Ta även med i beräkningen att hon gillar att skälla, är dominant men snäll och vaktig kring sin flock

Liknande trådar

Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 748
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 696
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 116
Övr. Hund Ja, en lite annorlunda topic kanske. I sommar åker jag tillbaka till Bali igen, där jag volontärarbetade på ett hundhem förra året...
Svar
4
· Visningar
2 743
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025