Och hemskt att folk går hem i Nordstan utan att rösta pga långa köer. Jag hoppas verkligen att de står ut och stannar kvar.
Verkligen... Jättetråkigt om det ska bli så :/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och hemskt att folk går hem i Nordstan utan att rösta pga långa köer. Jag hoppas verkligen att de står ut och stannar kvar.
Min lillebror jobbar som röstmottagare i år och enligt honom (enligt deras utbildning inför det hela) så bör man ta en av alla och ställa sig bakom båset oavsett om man bryr sig om att vara hemlig eller inte. Av den anledningen att om man visar öppet vad man röstar på kan det omedvetet eller medvetet påverka andra väljare i vallokalen.
Nu sa man att SD verkar gå bra i röda norrlandFör första gången ever så är jag orolig över resultatet, sa tidigare ikv att det får gå exakt hur somhelst bara SD försvinner :O
uschibusch.. :S
(nu kmr dom ju itne abra att försvinna men ändåå)
Nu sa man att SD verkar gå bra i röda norrland
.......då kan vi ju jämföra bägge sedan å se hur mycket det skiljerFör er som väljer SVT (vilket jag också gör när det inte är nyheter) så kommer Tv4:s valdagsundersökning 19:45. Lite småfult innan vallokalerna har stängt, men man hinner ju iaf först
Med tillägg att den tydligen består av 4300 telefonintervjuer och inte undersökningar vid vallokaler.
Hur bra brukar valu stämma med slutresultatet?
är det från 4:an dåDetta hittade jag, vet ej om det stämmer:
M 22,8
FP 6,8
C 7,7
KD 5,7
S 30,7
V 5,2
MP 8,1
SD 8,3
FI 4,4
Detta hittade jag, vet ej om det stämmer:
M 22,8
FP 6,8
C 7,7
KD 5,7
S 30,7
V 5,2
MP 8,1
SD 8,3
FI 4,4
Isf har väl SD gått ner ganska rejält eller är jag ute och cyklar nu?
Sist (eu-valet) diffade det väl med nästan 3% också på SD. De lär få högre.Ner en bit jämfört med tidigare opinionsundersökningar ja. Men 2010 fick man 5,7 %.
Är inte poängen att vallokalsundersökningarna visas först när vallokalerna har stängt?