@Mammadutt Enligt valmyndigheten igår så hade 1,8 miljoner personer förtidsröstat.
Jag är en av dem!
Jag är en av dem!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är exakt vad jag tror också, det enda du har lite fel på, är att SD kommer ligga på 11%Det blir väldigt nervöst ikväll, arbetar till 21 så kommer att skynda mig hem till tv-soffan.
Jag tror att de röd-gröna (S, MP, V) blir fler än alliansen, att SD hamnar runt 13% och att F! hamnar under 4%. MP tror jag hamnar runt 10% och SD blir alltså 3dje största parti. Inget av de nuvarande riksdagspartierna hamnar under 4% spärren.
Hur argumenterar man mot en person som är helt uppfylld av SDs värderingar och tycker att de är de bästa som någonsin funnits? Blir galen!!
(förra valet bladade sd in sina sedlar i sossarnas buntar!)
(förra valet bladade sd in sina sedlar i sossarnas buntar!)
Men FY vad fult!
Bland "äldre" partier med grundmurade demokratiska värderingar är det högst ovanligt.I år har tydligen SD:are blivit påkomna när dom satt SD-valsedlar bak och fram bland blanka valsedlar... Fast det kanske inte är ovanligt att sånt sker?
Vad är anledningen till att man inte kan, t.ex, rösta med e-legitimation? Måste säga att jag tyckte att röstningen (förtidsröstade igår) på "mitt" ställe var lite kaosartad. Alldeles för liten yta, vilket gjorde att bordet med valsedlar stod PRECIS bredvid kön till bordet. Nu röstar jag på ett av de två stora, och skäms inte precis för det , men det kändes ändå inte särskilt "privat" när man tog sina valsedlar. Visst kan man ta en hel bunt om man vill dölja vad man ska stoppa i kuverten men det känns så onödigt, tycker jag. Men tänk så behändigt om man kunde logga in från sin dator eller mobil och rösta i lugn och ro . Man får ju deklarera och göra sina bankärenden med e-legitimation, så varför kan man inte rösta så också? Vad är det jag missar?
Vad är anledningen till att man inte kan, t.ex, rösta med e-legitimation?
I år har tydligen SD:are blivit påkomna när dom satt SD-valsedlar bak och fram bland blanka valsedlar... Fast det kanske inte är ovanligt att sånt sker?
Den räknas, däremot kan du ju då inte personrösta med det.Jag har röstat, men tror det blev fel med en sedel kom jag på sen. Det stod bara partiet men inga namn under
Hur kommer den räknas tro?