VALVAKAN 2014

Jag håller med om att det är obehagligt med SD:s framgångar men och det är ju tyvärr ännu värre om man tittar ut i Europa, det är svårt att förstå att folk glömmer så fort vad nazister gjort tidigare om man tittar bakåt i historien.

Just därför känns det så extremt viktigt att Sverige fortsätter vara ett föredöme där rasisterna inte får så mycket att säga till om vad det gäller invandringspolitik. Men ju större SD blir, desto svårare lär det ju bli... :nailbiting:

Röstningen går ju tydligen långsammare än de räknat det kanske tyder på ett ökat valdeltagande i så fall. Hittills står det på plus en procent i alla fall det är i alla fall positivt.

SAOLs definition på rasism är att man "anser att olika människoraser har olika värde och ha olika ställning i samhället".
Jmfr Apartheid...Trodde alla visste det.

Jag håller med om att det är obehagligt med SD:s framgångar men och det är ju tyvärr ännu värre om man tittar ut i Europa, det är svårt att förstå att folk glömmer så fort vad nazister gjort tidigare om man tittar bakåt i historien.
Håller med, särskilt som jag just nu faktiskt håller på att läsa en kurs på universitetet om nazitiden, känns ibland skrämmande bekant :crazy:

SAOLs definition på rasism är att man "anser att olika människoraser har olika värde och ha olika ställning i samhället".
Jmfr Apartheid...Trodde alla visste det.

:rofl::rofl:

Och SD tycker inte så menar du?
Pratar du om rätt parti nu? :banghead:

Det är många små valkretsar (alltså inte ens hela distrikt) som har räknats över hela landet. I vissa valkretsar med kanske 600-700 har SD fått uppemot 25% och i andra så lite som 4-5%. Därför tror jag inte att man ska dra alltför stora växlar på dessa siffror ännu.

I vår jävla valkrets har de fått 33% i riksdagsvalet. Största partiet!
Så vidrigt så det finns inte. Tur vi flyttar härifrån snart.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka