Ja, det är jäkla tur det!Tur att det är många som bor i de stora distrikten då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är jäkla tur det!Tur att det är många som bor i de stora distrikten då
Jamen hallå, det här är ju smådistrikt som blir klara först.
Vad är en rasist då?Alltså...jag röstar inte på SD men rasister är de ju knappast. Tycker många inte verkar veta vad en rasist är....
Tur att det är många som bor i de stora distrikten då
Jo det är precis det jag har....
Jag har ju varnat för detta hela tiden men ni lyssnar ju inteJag tror (och hoppas av hela mitt hjärta!) att storstadsregionerna röstar mer MP, mer FI, och mycket mindre SD. Men jag tror samtidigt att det inte är tillräckligt, SD växer alldeles för mycket och alldeles för fort.
http://www.val.se/val/val2014/valnatt/R/rike/index.html
Där kan man klicka vidare så ser man var det är räknat.
Jag tror (och hoppas av hela mitt hjärta!) att storstadsregionerna röstar mer MP, mer FI, och mycket mindre SD. Men jag tror samtidigt att det inte är tillräckligt, SD växer alldeles för mycket och alldeles för fort.
Jag har ju varnat för detta hela tiden men ni lyssnar ju inte
Men blir lite förvirrad nu, de där färgerna alltså. Grått betyder väl att det inte är räknat ännu va? Och ju rödare ett distrikt är ju mer sosseröster är det och ju blåare ju mer moderat röster va? Eller tänker jag fel?Här kan man följa det direkt, distrikt för distrikt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/riksdag/Valresultat/#/area=national
Det verkar faktiskt inte så. Många många (nej, kanske inte alla) av SDs väljare är rasister.
Och även om de själva inte ser sig som det så röstar de på ett parti med främlingsfientliga åsikter, ett parti som inte vill att homosexuella ska få gifta sig och skaffa barn och ett parti som vill begränsa kvinnors rätt att göra abort. DET är fan fruktansvärt vare sig man ser sig som rasist eller ej.
Men det är inte rasism....
Det är ett parti som skriver om människors essens i sitt partiprogram, så jo - partiet är rasistiskt.Men det är inte rasism....