Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då får han säga det rakt ut.

Alltså, om de vill ha något samarbeta över blockgränserna så kan de inte bara ta och ta. De får ge något också, båda sidorna får göra det. Som det är så kommer det att vara samma antal mandater som röstar.

Jag kan ge mig fan på att SD röstar blått och de blåa låtsas inte som det händer, de har ju inte samarbetat med dem - de bara råkade få deras röster och därmed med deras hjälp fått makten :angel:

Om SD lade ned alla sina röster i röstningen om regeringen så skulle det ju bli jämnt - hur annars kan Kristersson vara så säker på att alliansen skulle få en regering?
Det är ju underförstått. Blåbrun röra kommer det att bli.
 
Alliansen harr ju deklarerat i flera veckor att det första de skall göra är att avsätta Stefan L.
Om de vinner, jag undrar hur de tänker att de vinner med tanke på att antalet mandat är jämna mellan blocken ... hmmm, undra vilket parti har de andra mandatplatserna?
 
F ö så fnissade jag lite att i år när jag nolltaxerade så fick jag valinformation från V men inte förra valet när jag hade inkomst :D
 
För ett ögonblick så peakade jag när jag såg att det rödgröna blocket höjdes till 40,7% men så sjönk det till 40,6 igen - peaken försvann snabbt :p
 
Det vet vi ju inte.
Ser hellre ett blocköverskridande samarbete. Så vi håller ute V och SD.
Jag tvivlar på att det kommer att hända, de får isåfall ge de rödgröna någon bra anledning till det. Just nu känns det som att de vill bara ta över trots att det är jämnt mellan blocken.
 
Kan någon fråga alliansen hur de har tänkt sig bilda regering med det här resultatet?
Och fråga varför de låter som segrare när detta är egentligen ett hemskt resultat för bägge blocken?
Med detta resultat så är det ett dödsläge - och något måste ge efter. Om ni inte tänker samarbeta med SD dvs, då går det ju inte med det jämna antalet mandat mellan blocken? Men ändå talar de som om de har vunnit och om att de ska fixa en allians regering.
Hur då?

Jag har ett undran om en förkortning som börjar på S och slutar på D.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp