Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Svt på tv säger just nu att blocken ligger just nu på 40,6% åt de rödgröna och 40,2% åt alliansen - det är sååå jämnt! :nailbiting:

(17,7 åt SD)
 
Märker tydligt hur det är med röstfördelningen här.. I lägenhetsområdena röstar de flesta på S (mellan 35-40%). I villaområdena röstar de flesta på M. SD har dock ganska lågt stöd i hela kommunen.
 
Tror inte det kommer svänga över med blocken. Även om M är större i städerna känns det mer som att de rösterna snarare kommer från inom Alliansen än de rödgröna?
 
Nu är mitt valdistrikt räknat och SD fick 2 röster fler än V i riksdagsvalet.
I kommunalvalet är M snäppet större än S, V tredje största parti med 3 fler röster än SD.
Landstinget är inte räknat ännu.
 
Det står om "ogiltiga röster" på hemsidorna. Vad räknas som sådana? (går ju inte att läsa på val.se nu...)

Jag kan bara rabla det som stod på kuverten. Vikta eller märkta valsedlar/kuvert räknas ej. Inte heller kuvert med fler valsedlar i (något jag råkade göra av misstag :o Hann tack och lov upptäcka felet innan jag kom fram i kön).
 
Märker tydligt hur det är med röstfördelningen här.. I lägenhetsområdena röstar de flesta på S (mellan 35-40%). I villaområdena röstar de flesta på M. SD har dock ganska lågt stöd i hela kommunen.
Beror väldigt på vilken kommun man bor i, här spelar det nästan ingen roll var eller hur man än bor - det är högst % blått ändå :p
 
Här sitter jag med tokspan på kommunvalet. Känns som att det inte kommer röra sig alltför mycket på riksdagsnivå nu längre men på kommun är det fortfarande mycket son kan hända. Ser helt okej ut just nu iaf.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20180909-225106_Facebook.webp
    Screenshot_20180909-225106_Facebook.webp
    66,2 KB · Visningar: 28
Oh det ändrade sig en 0,1% mellan blocken nu inne på slutloppet.

(Vilket kan ju påverka antalet mandatplatser i riksdagen)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp