Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner exakt likadant. Aldrig känt mig så uppgiven, ledsen och rädd inför ett val som idag faktiskt. Det är helt absurt att tänka att 1/4 av Sveriges befolkning tycker att jag är mindre värd än dem enbart pga hudfärg. Jag vet inte om jag ens orkar gå till jobbet imorgon :cry:
Ls ledare påstår ju att han aldrig skall samarbeta med SD pga adoptivbarn från andra sidan jordklotet, sen såg jag bilder på UK, han har tre adoptivdöttrar med orientaliska ögon.
 
Fyfan :( Jag förstår dig trots att jag inte är i samma sits. Jag satt precis och längtade till jobbet, för där vet jag att vi alla står för allas lika värde och där är alla ok, så länge som man beter sig respektfullt mot andra. Tänk om världen kunde vara likadan överallt :(

Tack! Jaa, jag tror ju att jag känner mina arbetskamrater tillräckligt väl för att veta att ingen av dem röstat på SD. Men bara tanken på att åka tunnelbana och träffa människor känns olustig (jättefånigt, jag vet.)
 
Tack! Jaa, jag tror ju att jag känner mina arbetskamrater tillräckligt väl för att veta att ingen av dem röstat på SD. Men bara tanken på att åka tunnelbana och träffa människor känns olustig (jättefånigt, jag vet.)

Inte alls fånigt. Jag känner precis samma sak. Tittar mig runt på bussen och undrar vilka som sitter där som inte tycker att jag är svensk för att jag har svart hår och sneda ögon.
 
Jag kan ju inte gilla ditt inlägg, men det är så frånstötande tragiskt att en del sorterar människor efter hudfärg.

Hudfärg?
Problemet är väl oerhört större och mer komplext än så ? Det handlar ju i sammanhanget om att folk anses skilja sig genetiskt oavsett hudfärg, dvs genetiskt sätt är folk olika och utifrån det bör vi kategoriseras ?
 
Jag tror att mitt valdistrikt är färdig räknat - jag är inte direkt förvånad. Det är väldigt blått som vanligt - 39% M. Men S får 11,3% medan SD får 12,1% :wtf:
 
Oh wait! Svt säger just nu så har de rödgröna 144 och alliansen 142 i mandatfördelning.
Så oerhört jämnt :nailbiting:
 
Moderaterna får bättre än SD iaf motför opinionsundersökningarna :up:. Samt säkert att det blir näst största parti.
 
I början av året flyttade jag från en kommun där M mer eller mindre alltid haft egen majoritet till en mer traditionell S-kommun. I senaste valet styrde först en mittenkoalition med S men så bröts samarbetet och M blev istället största parti. Just nu har M gått ner med över 6 % det ska bli intressant att var det slutar.

Själv är jag väldigt intresserad av hur landstingsvalet i Stockholm slutar. Man har börjat räkna men det är långt ifrån klart. Alla alianssympatisörer jag talat med kommer att rösta på S på grund av skandalerna med Nya Karolinska.
 
Kollade just hur mitt valdistrikt har röstat. Jag bor i ett område i Malmö. Jag tycker att mitt område är supertrevligt och här finns plats för alla människor. Trodde jag.

SD andra största parti med 26,4 %. :cry:

Tack och lov var S större, med 41,5 %.
 
Hudfärg?
Problemet är väl oerhört större och mer komplext än så ? Det handlar ju i sammanhanget om att folk anses skilja sig genetiskt oavsett hudfärg, dvs genetiskt sätt är folk olika och utifrån det bör vi kategoriseras ?

Skulle jag skrivit icke europeiska drag för att bli tydlig nog?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp