Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oh wait! Svt säger just nu så har de rödgröna 144 och alliansen 142 i mandatfördelning.
Så oerhört jämnt :nailbiting:
M är väl också starka i storstäderna där de största distrikten inte räknats klart. Men det är ju MP med å andra sidan. Men tror ändå att M går fram mer trots allt.
 
I början av året flyttade jag från en kommun där M mer eller mindre alltid haft egen majoritet till en mer traditionell S-kommun. I senaste valet styrde först en mittenkoalition med S men så bröts samarbetet och M blev istället största parti. Just nu har M gått ner med över 6 % det ska bli intressant att var det slutar.

Själv är jag väldigt intresserad av hur landstingsvalet i Stockholm slutar. Man har börjat räkna men det är långt ifrån klart. Alla alianssympatisörer jag talat med kommer att rösta på S på grund av skandalerna med Nya Karolinska.

Jag testar gärna S ett tag i landstinget nu.
 
Jag är mycket nyfiken på om "det enda lokala partiet" kommer in i kommunfullmäktige. Jag hoppas inte det då deras program mest är blarr, då de saknar politik inom måga områden (bla skolan) och ledaren mest beter sig som en pajas. Att ledaren även kommer ställa till ett helvete då h*n är mycket duktig på att skriva långa skrivelser som är totalt obegripliga ställer till det ännu mer.
 
Själv är jag väldigt intresserad av hur landstingsvalet i Stockholm slutar. Man har börjat räkna men det är långt ifrån klart. Alla alianssympatisörer jag talat med kommer att rösta på S på grund av skandalerna med Nya Karolinska.
Det är jag också nyfiken på! Men nu när jag kollar så står det "Räknade distrikt: 15 av 1 311" - så det dröjer väl ett tag innan man får en bättre bild av det :p
 
När jag gick och handlade ikväll frågade jag alla jag mötte om de röstat, särskilt de med drag från Mellanöstern eller Somalia. De nickade alla glatt men fasiken vet om de inte bara ville vara artiga mot den något galna kvinnan som släpande på en fylld dra-maten hoppade på dom och nästan krävde att de skulle rösta om de inte redan gjort det. :D
 
I början av året flyttade jag från en kommun där M mer eller mindre alltid haft egen majoritet till en mer traditionell S-kommun. I senaste valet styrde först en mittenkoalition med S men så bröts samarbetet och M blev istället största parti. Just nu har M gått ner med över 6 % det ska bli intressant att var det slutar.

Själv är jag väldigt intresserad av hur landstingsvalet i Stockholm slutar. Man har börjat räkna men det är långt ifrån klart. Alla alianssympatisörer jag talat med kommer att rösta på S på grund av skandalerna med Nya Karolinska.
Jag är också mycket(!) nyfiken på landstingsvalet i Sthlm...
 
När jag gick och handlade ikväll frågade jag alla jag mötte om de röstat, särskilt de med drag från Mellanöstern eller Somalia. De nickade alla glatt men fasiken vet om de inte bara ville vara artiga mot den något galna kvinnan som släpande på en fylld dra-maten hoppade på dom och nästan krävde att de skulle rösta om de inte redan gjort det. :D

Risken finns att det senare är troligt 😎😆
 
Mitt distrikt är inte helt färdigräknat än men M verkar få runt 40% och näst största parti runt 10% :p Många partier ligger ganska jämnt runt 10% förutom V och MP som ligger lägre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp