Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar live via nätet på U2s konsert i Paris. Valet i sverige med Jimmie Åkesson nämns i ett parti mitt i där Bono går in i en mindre trevlig karaktär, MacPhisto, och med ironi hånar/hyllar SDs framgång och binder ihop det med Front Nationals namnbyte till ngt mer pk...

Tycka vad man vill om Bono men koll (får han hjälp med?) har han. Trillade nästan ur sängen här när han började prata om sverige innan jag förstod när han stammade fram Jimmies namn.

Jaja, litet sidospår men nu vet iaf alla på konserten i Paris vad som sker i sverige just nu. :crazy:
 
Min identitet har alltid varit svensk. Jag är svensk och Stockholmare. Jag gillar dock inte surströmming och små grodorna och svensk schlager ska utrotas :mad: I år i valkampanjen har jag för första gången insett att jag inte är svensk enligt många andra svenskar eftersom jag är född i Korea och har rätt till ett koreanskt medborgarskap (eller hade vet inte hur det är numera).

Jag ska därför 'åka hem' trots att mitt modersmål är svenska och jag . lämnade Korea vid 11 månaders ålder, aldrig varit där efter det, och blev svensk medborgare innan jag fyllt två år. Att nästan en fjärdedel av Sveriges befolkning inte anser att jag är svensk har skakat min självbild i grunden. Om jag inte är svensk, vem är jag då?

Jag känner exakt likadant. Aldrig känt mig så uppgiven, ledsen och rädd inför ett val som idag faktiskt. Det är helt absurt att tänka att 1/4 av Sveriges befolkning tycker att jag är mindre värd än dem enbart pga hudfärg. Jag vet inte om jag ens orkar gå till jobbet imorgon :cry:
 
För mif beskriver det så väl när man diskuterar ett specifikt ämne och någon slänger in "Jamen dom där då!" som att det skulle göra det dåliga bättre.

Jag tycker begreppet är totalt socialamedia nyuppfunnet och används helt högt och lågt på väldigt märkliga sätt och som ”slentrian” som vore begreppet något etablerat vedertaget .
 
Jag känner exakt likadant. Aldrig känt mig så uppgiven, ledsen och rädd inför ett val som idag faktiskt. Det är helt absurt att tänka att 1/4 av Sveriges befolkning tycker att jag är mindre värd än dem enbart pga hudfärg. Jag vet inte om jag ens orkar gå till jobbet imorgon :cry:
Fyfan :( Jag förstår dig trots att jag inte är i samma sits. Jag satt precis och längtade till jobbet, för där vet jag att vi alla står för allas lika värde och där är alla ok, så länge som man beter sig respektfullt mot andra. Tänk om världen kunde vara likadan överallt :(
 
Jag känner exakt likadant. Aldrig känt mig så uppgiven, ledsen och rädd inför ett val som idag faktiskt. Det är helt absurt att tänka att 1/4 av Sveriges befolkning tycker att jag är mindre värd än dem enbart pga hudfärg. Jag vet inte om jag ens orkar gå till jobbet imorgon :cry:
Som sagt. Jag tror inte alls att 1/4 av Sveriges befolkning tycker så. Det är nog bara en liten klick.
 
Min identitet har alltid varit svensk. Jag är svensk och Stockholmare. Jag gillar dock inte surströmming och små grodorna och svensk schlager ska utrotas :mad: I år i valkampanjen har jag för första gången insett att jag inte är svensk enligt många andra svenskar eftersom jag är född i Korea och har rätt till ett koreanskt medborgarskap (eller hade vet inte hur det är numera).

Jag ska därför 'åka hem' trots att mitt modersmål är svenska och jag . lämnade Korea vid 11 månaders ålder, aldrig varit där efter det, och blev svensk medborgare innan jag fyllt två år. Att nästan en fjärdedel av Sveriges befolkning inte anser att jag är svensk har skakat min självbild i grunden. Om jag inte är svensk, vem är jag då?

Jag kan ju inte gilla ditt inlägg, men det är så frånstötande tragiskt att en del sorterar människor efter hudfärg.
 
I mitt distrikt utanför Lund var SD störst och hade ökat mest med nästan 30 %. Jag var en av 11 st som röstade på annat parti (F! för mig). Mysigt.
 
Jag känner exakt likadant. Aldrig känt mig så uppgiven, ledsen och rädd inför ett val som idag faktiskt. Det är helt absurt att tänka att 1/4 av Sveriges befolkning tycker att jag är mindre värd än dem enbart pga hudfärg. Jag vet inte om jag ens orkar gå till jobbet imorgon :cry:

Kan inte gilla, men ja. Det gör ont i hela mig. Jag döms för min hudfärg och var jag är född.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp