Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dessutom är politik en fråga om värderingar, sympatier, moral och känslor. Logik kan aldrig berätta för oss hur samhället bör styras, för logik kan inte hantera bör.
Jag vet att jag rotar fram något från typ hundra sidor bakåt men jag tyckte bara att det här var så bra skrivet!
För om man ska vara riktigt logisk/pragmatisk så är tex äldre "värdelösa" iochmed att de inte bidrar något till samhället när de inte kan jobba längre och dessutom kostar pengar. Men inte röjer vi undan dem, det är till 90% på grund av samhällets värderingar, känslor och moral. Ideologi är ju själva grunden till politik, självklart ingår det känslor då.
 
De har redan släppt det igen, vad jag förstår. Jag håller med dig, för övrigt.

Om det finns behov av extra såna där "kontaktdagar" i föräldraförsäkringen, så kan det väl gå den vägen istället, i så fall.

Ok, pinsamt med så ogenomtänkta utspel. Ger ett extremt oseriöst intryck.
 
Jag ber om ursäkt för att jag tjatar om detta, och min undran är uppriktig. Jag polemiserar inte, jag undrar nyfiket: vilka ÄR hans ämnen? VAD är det han är bra på? (Att han inte är bra på att skapa förtroende hos tex mig står ju klart, så min undran rör just vilka kvaliteter han har bakom sin - i min mening - förskräckliga framtoning?

Förlåt, jag var lite stressad i morse när jag svarade på din fråga så allt kom inte med.
Han är väldigt kunnig på skolfrågor åtminstone t om gymnasiet och jag personligen hade hellre sett honom som en liberal expert på det ämnet än som partiledare. Då hade han gjort betydligt mer nytta.
 
Det är verkligen väldigt lite fokus på jämställdhet nu inför valet. Så synd.
För min del är ju jämställdhet och miljö tillsammans de allra största frågorna. Tydligen så tycker dock svenskar att invandringen är en viktigare fråga..:down:

D valkompasser jag har gjort har oftast inte ens haft med ngn jämställdhetsfråga!
Vilket nog beror på mediernas prioriteringar. Medier har mycket makt.

Ett parti kan sända ut pressmeddelanden i mängd och bara få med något enstaka.

Jag vet att många av partierna har ett levande och aktivt jämställdhetsarbete. Men det säljer inga lösnummer.
 
Det är verkligen väldigt lite fokus på jämställdhet nu inför valet. Så synd.
För min del är ju jämställdhet och miljö tillsammans de allra största frågorna. Tydligen så tycker dock svenskar att invandringen är en viktigare fråga..:down:

D valkompasser jag har gjort har oftast inte ens haft med ngn jämställdhetsfråga!

Har inte Annie varit inne på jämställdhet? Har för mig att jag såg något klipp med henne om det.

Men annars håller jag med, SD har fått styra vilka frågor som ska diskuteras
 
Jag läser ikapp och är på sidan åtta när jag kom tänka på något. Jag gillar kooperativ, tex skolor där föräldrarna är delägare. De är privat ägda men det känns att de vill se till att få det så bra som möjligt för deras barn.
Till min fråga - vet någon om det finns något liknande inom vården?
Jag tänker mig då som bara exempel äldreboende där anhöriga till de äldre är delägare. Kan ni komma på något kooperativ inom vården? Blev lite fundersam när jag kom tänka på det och undrade varför det inte finns isåfall, kanske det finns någon anledning som jag inte kommit på?
 
Har inte Annie varit inne på jämställdhet? Har för mig att jag såg något klipp med henne om det.

Men annars håller jag med, SD har fått styra vilka frågor som ska diskuteras

Sorry, jag blir så ledsen bara när en av framtidens allra viktigaste frågor hamnar i "Har för mig att jag såg något klipp med henne om det."

Men jag hörde Annie säga i P1-debatten att hon tyckte att det var synd att hon inte fick säga något i jämställdhetsdebatten (det var faktiskt ett ämne) eftersom podiet redan var fyllt av män när det ämnet diskuterades.
 
Jag läser ikapp och är på sidan åtta när jag kom tänka på något. Jag gillar kooperativ, tex skolor där föräldrarna är delägare. De är privat ägda men det känns att de vill se till att få det så bra som möjligt för deras barn.
Till min fråga - vet någon om det finns något liknande inom vården?
Jag tänker mig då som bara exempel äldreboende där anhöriga till de äldre är delägare. Kan ni komma på något kooperativ inom vården? Blev lite fundersam när jag kom tänka på det och undrade varför det inte finns isåfall, kanske det finns någon anledning som jag inte kommit på?

Praktikertjänst är ju delvis "kooperativt" drivna enheter inom allmänmedicin.
 
Har inte Annie varit inne på jämställdhet? Har för mig att jag såg något klipp med henne om det.

Men annars håller jag med, SD har fått styra vilka frågor som ska diskuteras
Att en partiledare sagt ngt om jämställdhet någon gång var inte riktigt det jag syftade på. Alla partier pratar ju jämställdhet, vissa mer än andra. Det jag menade var att jämställdhet fått väldigt lite utrymme i den politiska debatten totalt sett.
Det har nog inget med SD att göra.
 
Att en partiledare sagt ngt om jämställdhet någon gång var inte riktigt det jag syftade på. Alla partier pratar ju jämställdhet, vissa mer än andra. Det jag menade var att jämställdhet fått väldigt lite utrymme i den politiska debatten totalt sett.
Det har nog inget med SD att göra.

Vad tror du att det beror på då?
Jag tycker ju också att SD har fått enormt utrymme i debatten. Även när man ser S valaffischer på nätet där man skriver om vad SD avser att göra, så rösta på S om du inte vill att det ska bli så (som SD har på sitt program)...
 
Förlåt, jag var lite stressad i morse när jag svarade på din fråga så allt kom inte med.
Han är väldigt kunnig på skolfrågor åtminstone t om gymnasiet och jag personligen hade hellre sett honom som en liberal expert på det ämnet än som partiledare. Då hade han gjort betydligt mer nytta.
Oj, jag tycker han är katastrof där. Men jag är sur för att jag själv blev väldigt drabbad av Gy2011 och övergångsreglerna (nu har iofs nuvarande regering förbättrat övergångsreglera, men jag gav liksom upp lite när jag insåg att jag pluggat och tagit studielån i onödan, att kurserna blivit värdelösa).
 
"Glöm det!" är en ganska tydlig signal att hellre regerar S med stöd av SD än släpper fram Kristersson som statsminister efter förhandlingar med olika partier. Helt utan att veta förutsättningarna för förhandlingarna, det enda att de sk förhatliga blocken summerar med någon fördel till V_S_MP.
Knappast, även om S hade haft någon sådan fundering så hade MP och framförallt V sagt tvärnej till stöd av SD.
 
Förlåt, jag var lite stressad i morse när jag svarade på din fråga så allt kom inte med.
Han är väldigt kunnig på skolfrågor åtminstone t om gymnasiet och jag personligen hade hellre sett honom som en liberal expert på det ämnet än som partiledare. Då hade han gjort betydligt mer nytta.
Ojdå! Jag tänker att han just på det området är direkt samhällsfarlig. Men det behöver vi inte diskutera, så sett. Tack för att du svarade, jag har verkligen undrat.
 
Knappast, även om S hade haft någon sådan fundering så hade MP och framförallt V sagt tvärnej till stöd av SD.

Men ja till Kristersson för att undvika att SD får makten, om än extremt motvilligt och med krav på att vissa högerförslag aldrig ser dagens ljus? För problemet är att man inte kan säga nej till allt på förhand, om man vill påstå sig gå in med öppet sinne i en förhandling.
 
Ojdå! Jag tänker att han just på det området är direkt samhällsfarlig. Men det behöver vi inte diskutera, så sett. Tack för att du svarade, jag har verkligen undrat.

För övrigt så känner jag exakt likadant när det gäller skolpolitiken och Björklund (och det gäller fler sk skolpolitiker). Det är inte mer politisk detaljstyrning eller konservativa lekmannaideer som gör skolan bättre, utan det handlar om att lita på professionella yrkesverksamma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Hovbensfraktur
  • Hjälp, häst som inte sväljer sin saliv

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp