Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror nån bytt ut lilla pisssråttan mot en hund?
Igår träffade han flera nya personer och till och med lekte med dem. Han tiggde mat nu på morgonen och han har inte skällt på katten en enda gång senaste dygnet.
Idag har Torsten varit kontorsarbetare.
Han fick tillbringa ett par timmar med avkomman på kontor medan jag var på nämndsammanträde. Törs ju intelämna honom hemma när han inte är rumsren.
Han hade (förstås) charmat kontoret. Men visat humör när han snott ett melonskal och avkomman försökte ta det ifrån honom. Han morrade. Tyder på at han blivit kaxigare och mer självsäker tror jag.
Naturligtvis är det inte bra att han morrar, men jag ser det som nån form av framsteg ändå
Nej jag har inte tränat byteshandel eftersom jag inte hittat nåt han vill ha. Suck.Jättekul att det går framåt! Men resursvakt kanske man inte ska se som självsäkerhet?
Handlar ju om att han är rädd om det han har och inte riktigt litar på er. Har ni tränat någon byteshandel?
Och morr är inte dåligt i sig
Han var väl lite tunn? Så smid medans järnet är varmt.For in till köpingen och köpte en påse Acana. Nu får jag sitta på händerna för att inte ge honom extra mat.
Han ÅT MATEN när jag strödde lite Acana Puppy small breed över de vanliga RC-bitarna
Det ljuva livet som valpägare .Jädra muntergök.
Jag är inte ens en hälften så kul typ som valpen. Han gör tivoli av det mesta. Jag hade inte tänkt mig en så tvångsmunter typ.
Senast sladdade han in i sin bädd så den flyttade på sig. Nu har han skällt på den eftersom den är på fel ställe. Innan dess skällde han på mina fötter.
Då har vi ändå varit ute strax innan och han har toksprungit på ödetomten invid i en kvart.
Gah. Hade glömt hur det år att ha en hund som inte är lydig än.
Vi gick ut för att kissa. Sedan skulle vi gå in igen. Eller rättare sagt - JAG tyckte att vi skulle gå in. Det tyckte inte Torsten. Han satte sig ner och tittade oförstående på mig. Jag gjorde mig rolig. jag lockade med godis (heeeelt ointressant). Att fånga honom var helt omöjligt. Att lämna honom ute är inget alternativ eftesom jag itne har något staket runt tomten.
Till slut hämtade jag kopplet för det gillar han. Och då plötsligt sitter han stilla så jag får koppla honom.
Nästa kissrunda blir med koppel...
Du skulle kunna prova färskfoder men om du inte vill det så skulle jag prova RC Gastro intestinal junior. Det brukar vara smakligt och en dålig aptit kan vara tecken på magkatarr. Dåligt lukt från munnen kan också vara tecken på det.Hunden har förvandlats till en stinkbomb.
Nog för att han luktat obehagligt hela tiden men nu! Uäck!
Kan inte riktigt avgöra om det är så att han släpper väder (i så fall en konstantpysning) eller om det är hela han. Detär inget nöje att borra in näsan i pälsen eller ens ha honom i famnen. Jag lutar åt att det är hela hunden.
Foderbyte pågår men eftersom han inte äter något vidare så går det trögt. Imorse fick han i ren desperation en hel påse blötmat - som jag brukar ta lite av för att spica upp torrfodret - men han rörde det inte. Inte ens när jag matade.
Finns det några knep?
Tilläggas kan att han är välmusklad och växer så han är inte utmärglad på något vis.