Valpproblem

Vili

Trådstartare
Har en 4 månaders rottweilertik som vi har ett lite märkligt problem med.
Hon kissar nämligen nästan var tioende minut på golvet när vi är hemma, dock fungerar det utmärkt när hon är ensam, är i skolan ungefär 2 timmar per dag och då är det inga som helst problem. Hon har aldrig kissat på golvet när hon varit ensam, förra veckan missade min pojkvän tåget vilket gjorde att Diva var ensam i nästan 4 timmar , inte en droppe kiss på golvet när han kom hem.

hur hänger detta ihop?? hon går alltså och små skvätter hela tiden nästan som en hanhund ska vi springa ut med henne var tioende minut??

lite tips gärna!
 
Sv: Valpproblem

Ja visst måste du ut med henne varje gång hon kissar inne. Annars lär hon sig ju aldrig.
Är det någon slags protest så måste du ju ändå lära henne att det inte är okej.
 
Sv: Valpproblem

ska ja ut med henne efter varje gång hon kissat??? eller försöka fånga henne när hon kissar och gå ut med henne??
 
Sv: Valpproblem

Dricker hon vatten ofta? En del valpar går ju och dricker hela tiden för det är kul verkar det som :D. Så dricker hon ofta skulle jag ta bort skålen och ge henne då och då.
När ni är borta är det ingen rörelse hemma, så då kanske hon sover och inte bryr sig om vattnet.
 
Sv: Valpproblem

Jag har alltid gått ut direkt när de kissat . Min ena hade urinvägs infektion ett tag och då vart det ett väldigt spring. Men även om hon hade det jobbigt så visste hon att man kissar inte inne. Så hon lärde sig att säga till när det var dags varje gång.

Men det bästa är ju att fånga henne i akten eller precis efter. Och inte göra så stor affär av det. Utan att bara gå ut .Det blir jobbigt ett tag men det var ju väntat när man skaffade valp.
 
Sv: Valpproblem

hon dricker en jävla massa tömmer skålen flera gånger per dag...har funderat på att ta bort skålen men inte vetat om detta är rätt.

När ska jag isåfall ställa fram skålen till henne??
 
Sv: Valpproblem

Då ska jag testa att ta ut henne efter varje gång hon kissat inne och se om det funkar...tack för tipset...

jo självklart var jag medveten om allt jobb när jag skaffa henne dessutom bor jag på 3:våningen utan hiss så det blir lite gratis motion
 
Sv: Valpproblem

Har du kollat henne hos veterinär pga att hon dricker mycket? Och kissar mycket?

Hon kanske har en UVI eller något. Det kan ju va så enkelt att problemet ligger där. Och då är det ju lätt att lösa.
 
Sv: Valpproblem

vår lille rottiskille, drygt tre månader, har lärt sig ett alldeles utmärkt sätt att få oss att gå upp ur sängen (även mitt i natten), att gå upp och äta frukost tidigare än planerat, samt att avbryta nåt annat viktigt.
han kissar helt enkelt på golvet.:devil: inte fullt ös, utan en skvätt så där.
sen så får han gå ut och leka med sina kompisar, katterna, som troget väntar utanför.
han har ett favvoställe i varje rum som han pinkar på.

Så tog vi in en katt till honom, och plötsligt så är det inte så kissnödigt inne längre.
vi bor på gård så vi kan typ släppa ut honom direkt när han kissar.
diskussioner pågår nu härhemma hur vi ska hantera detta.
han är väldigt intelligent och lättlärd, han älskar att åka bil (inget kiss där inte) och när vi är borta hos nån så är han jätteduktig. har aldrig kissat hos nån annan.
tror helt enkelt att det är trotskissning, eller uppmärksamhets.
"Om jag kissar så får jag gå ut, om jag kissar så vaknar dom, om jag kissar så får jag uppmärksamhet" osv osv.
han dricker inte särskilt mycket mer än normalt.
 
Sv: Valpproblem

Ställ fram skålen när hon får mat, sen kanske några ggr till.
Sen kan hon ju ha urinvägsinfektion som någon annan skrev. Men testa ett par dagar att bara låta henne dricka ibland, så ser du om du får resultat.
Efterhand kan du ställa ner skålen igen.
 
Sv: Valpproblem

Våran valp gillar att kissa ute och bajsa inne:mad: I natt hörde vi henne pipa och släppte ut henne, när hon sen kom in så bajsade hon direkt på favvostället. Har provat att tvätta med ätiksrpit o dyl men inget fungerar. Ska nu hängna av området så hon inte kommer dit. Kan även efter en skogspromenad bajsa inne.:cool:
 
Sv: Valpproblem

hur går det med dina hästar förresten? har sålt min hingst nu i alla fall, men inom bekantskapskretsen så jag får träffa honom när jag vill
vad är det för valp du har?
visst blir man frusterad...
 
Sv: Valpproblem

Vi har en Berner valp + samt en 2 årig Entlebuchertik och en bernerkornsings tik på 6 år. Samt att vi har en kullbror till valpen samt en kullbror till 6 åringen som daghundar. Fullt hus mao.

Hästarna mår bra, sekt C hingsten tävlar dressyr i Dalarna allsvenskan, sekt C stoet är avlivat, cobbarna mår bra och sekt B 4 åringen är hos en SM ryttare för tävling:banana: har bara 5 hästar hemma just nu + 4 föl och ett lånesto frpn RMS
 
Sv: Valpproblem

hon ska in och kollas för ett lätt navelbråck nästa vecka så kan kolla det då....
men om det hade varit urinvägsinfektion så hade hon väl inte kunnat hålla sig när vi inte är hemma?
 
Sv: Valpproblem

Jo , det var väl du själv som sa att hon kanske ligger och sover mer när hon är själv och kissar därav mindre även om det är UVI. Hoppas det löser sig.
Kan man inte få se någon bild på bäbisen?
 
Sv: Valpproblem

kul men jobbigt
både med hundar och hästar ibland, men vad gjorde man utan de små liven.
nu har vår lille varit inne ensam i tre timmar när vi håller på att göra iordning vår ridbana (han slickar på rödfärgen och bär iväg penslar)
och inte en droppe på golvet:bow:
så tror jag att det är mer en trots/valpgrej än en rent fysisk åkomma.
man får väl hoppas att det är övergående
 
Sv: Valpproblem

Kan inte problemet vara att hon är ensam så mycket.
Två timmar om dagen är ju mycket för en så liten valp.
 
Sv: Valpproblem

När vår bernad senner hane var liten så kissade han så fort vi gick han gillade inte alls att vara ensam.
jag personligen tror inte hon är ensam för mycket då tycker ja ju att golvet borde vara fullt av kiss men jag tror hon mest ligger och sover när vi är borta
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 194
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag har några frågor om vad man kan göra och inte göra med en schäfer. Har nämligen tänkt att skaffa en långhårig schäfer och vill...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 425
Senast: yennork
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 809
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Kan börja med att vet har kollat kissen men inte har några förslag (inriktad på produktionsdjur bör tilläggas) Andra gången min katt...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp