SHU brukar väl hålla till på brukshundsklubbarna?En tanke, finns det någon Hundungdomsklubb i närheten? På brukshundklubbarna är det mest vuxna, men på HU finns andra ungdomar som brinner för hund. Ett besök där är kanske mer givande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SHU brukar väl hålla till på brukshundsklubbarna?En tanke, finns det någon Hundungdomsklubb i närheten? På brukshundklubbarna är det mest vuxna, men på HU finns andra ungdomar som brinner för hund. Ett besök där är kanske mer givande.
Håller verkligen med om detta. Jag hade aldrig haft schäfer innan när jag träffade en kille med schäfer, oj vad jag fick ställa om mitt tänk kring aktivering. Att bara gå ut och gå gav liksom ingenting mer än att han fick nosa och göra sina behov. Skulle han bli nöjd krävdes det någon form av mental aktivering, där han verkligen fick arbeta med huvudet. Och ju mer han lärde sig, desto mer aktivering krävdes förstås. Ett par timmars sök gav i början en hund som sov som en stock resten av dagen - men ett år senare hade han lät kunnat köra ett pass till samma dagEn schäfer är inte en hund man "rastar" som aktivering.
Håller verkligen med om detta. Jag hade aldrig haft schäfer innan när jag träffade en kille med schäfer, oj vad jag fick ställa om mitt tänk kring aktivering. Att bara gå ut och gå gav liksom ingenting mer än att han fick nosa och göra sina behov. Skulle han bli nöjd krävdes det någon form av mental aktivering, där han verkligen fick arbeta med huvudet. Och ju mer han lärde sig, desto mer aktivering krävdes förstås. Ett par timmars sök gav i början en hund som sov som en stock resten av dagen - men ett år senare hade han lät kunnat köra ett pass till samma dag
SHU brukar väl hålla till på brukshundsklubbarna?