sofia77

Trådstartare
När kan man börja valpkurs?

Melker är snart 12 veckor och klubben här i stan har 1 plats över. Det har varit en träff redan och nästa är den 30/8 då är han 14 veckor. Ska jag anmäla mig??

Sv: Valpkurs

Japp, precis som Trani skrev så är det okej så fort 12-veckorssprutan är tagen. Jag tycker också att ju tidigare man börjar på valpkurs desto bättre!:)

jag ska på våran första valpkurs om ca 30 min :laugh:
min är 4 månader, ville börja tidigare men första gången var i dag

Han får 12veckors sprutan på torsdag.

Det är mest sambon som svamlar om att det kunnde vara lite tidigt. Men jag vill ha hjälp för det är min första egna hund. Har annars varit med en del kompisar som har haft hund innan.

Om det är din första egna hund tycker jag absolut du ska hoppa på. Men tänk på att kursen då är mest för dig och inte för hunden, så du inte ställer för stora krav på den lille.

Jag gick själv valpkurs med min hund (som också är min första) när hon var 14 veckor och att göra något med hunden på valpkursen var svårt då min hund hade svårt att koncentrera sig där, så vi var där och lyssnade och fick träning i att vara runt andra hundar och sen tränade vi i lugn och ro hemma.

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
2 000
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
588
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 145
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 811
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31