H

hasselby

Ska gå på valpkurs idag med min schäfer valp (3½mån). Det är första gången så vi får se hur det går. Hon e inte rädd för andra hundar, så det e inge problem på det viset.. Men jag kan ändå inte låta bli att vara lite nervös.:crazy:

Sv: Valpkurs!

Jag ska på valpkurs på onsdag:)
Jag är faktiskt inte nervös, för jag har hört att på valpkursen ska man lära hunden att ha kontakt med föraren och lära hunden att sitta och det kan min lilla sheltie valp:D
Vi behöver isåfall träna med på kontakten ute i skogen:)

Fast klart att man är lite spänd:D Det ska bli jättekul!

Jo då dom enklaste saketrna kan min med men jag blir alltid nervös över kurser tävlingar hehe

Ta det bara lungnt:) Jag gick valpkurs med min BC-tikvalp i våras och det är/var verkligen jättekul! Har iof gått många hundkurser innan;) Men se till så att du själv är lugn. Då känner hunden att inte du tycker situationen är obehaglig och det går fortare för den att slappna av. Passa på att träna mkt kontaktövningar med din valp både hemma och på kursen och mkt passivitet så att den hela tiden är trygg i sammanhanget. Lägg ner mkt tid på kontakten, det är A & O för den fortsatta träningen framöver:)

Lycka till och berätta gärna hur det gick för er!

Åh vad kul!

Imorn ska jag med min schäfervalp på våran 3e privata träning. Han är 'bara' 13 v nu men ju förr desto bättre tycker jag.;)
Sen ska vi även gå en 'riktig' valpkurs för samma tränare.

Riktigt kul faktiskt.
Det kommer nog gå jätte bra för dig och din valp med ska du se!

Lycka till!:bump:

Haha ja igår var vi på kursen det gick väldigt bra.. Lite olika övningar osv Trots att det var mycket stoj på hundara höll hon sig lugn.. Och dom sista 10 min fick valparna leka lite. Det var en rolig belöning:D

Själv har jag gått hur mycket kurser som helst innan. Har en BC på nio som gått i pension. Men jag kan ändå inte låta bli att vara lite nervös:smirk: Jag e en sådan sort:D

Jaha förlåt då det e så många som frågat det så det går av bara farten

vart går "gränserna" på ålder? Hur gammal får valpen vara minstochhögst för att man ska gå valpkurs?

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 990
Senast: Sesca
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 382
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 266
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24