Valpen rymmer!

M

millansnillan

Våran hanhund på 13 ½ vecka rymmer från trädgården så fort han får chansen!

Våran trädgård är kantat av en häck men har en öppning för bildne både framför huset och bakom.

Han springer in till grannen så fort han får chansen och också ut i vägen!

Vet inte vad jag ska göra, innan han han snällt följt oss och inte ens tänkt tanken på att springa utanför trädgården.
Senast jagade han ut en katt på vägen. Följer man efter honom så springer han fortare. När man får tag på honom så viftar han på svansen och ska bli kliad på magen. :crazy:

Säger man till honom att komma så komemr han ibland men oftast tittar han på en och springer sedan så fort han kan. Innan har han varit jätteduktig och alltid kommit när man sagt till honom men nu struntar han oftast i det.

Vad ska jag göra?

Sv: Valpen rymmer!

Min valp är enm riktig grävare så om han får ett ben springer han glatt över till grannen och gräver ner det i hans carport :D . Men han tar efter tiken väldigt mycket och om hon är på väg över till grannen säger vi "NEJ" och kallar sen in henne vilket resulterar i att han följer efter. Jag har aldrig reflekterat över om detta är "rätt" metod men jag är nöjd så länge det funkar.

Du kan kanske träna lite mer inkallning och ge honom jättegott godis eller rolig leksak då han kommer tillbaka.Tycker själv att det är svårt att lära hunden tomtgränserna eftersom man måste övervaka varje steg den tar. Någon annan har förhoppningsvis ett bättre svar :smirk: .

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 363
Senast: Tonto
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 990
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 082
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 426
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka