Valpen låste in sig i bilen!

Lycanthrope

Trådstartare
Trött och nyvaken efter en hemsk kväll igår..
Jag hade vart och haft ridlektion med mina elever, och haft med min egen häst. Hämtade pojkvännen & valpen (som ju inte kan vara ensam kvar hemma) på hemvägen, runt 9 för hjälp med avlastning osv.

När allt va klart skulle vi lämna en sak i stallet och när vi kommer ut.. är bilen låst.

Valpen sitter belåtet där inne och tittar.
Han har tassat på centrallåset, och nyckeln? Den satt i bilen :devil:
Stallägarna kom ut och fifflade utan resultat och tillslut insåg vi att jag har ju räddningsförsäkring så det är ju kostnadsfritt om dom kommer och plockar upp låset.

Valpen piper och ylar vid det här laget.
När farbror låsplockare öppnar blir XeroX så glad så han pissar ner sig på hans skor. Men det va ingen fara tydligen.. :o

Så nu har vi lärt oss en läxa :angel:
 
Sv: Valpen låste in sig i bilen!

Ja , haha, det där har jag gjort också för längesen, :rofl:
Man gör inte om det igen, inte ens om det är vuxna hundar i bilen :D
Fast nu har jag en bil där det inte finns några pluppar alls att trycka ner, ändå tar jag alltid ur nyckeln om hundarna är kvar.
 
Sv: Valpen låste in sig i bilen!

O min bil är så dålig att om man smäller i förardörren liiite för hårt så låses bilen:smirk:

En dag var solen ganska stark när jag kom till stallet så jag drog ner fönstrena för även om det inte är varmt nuförtiden så kan det vara skönt för vovven. Annars drar jag inte ner nuförtiden.
LYCKLIGTVIS gjorde jag det just den gången som nycklarna satt i och bilen låste sig.

Jag drog in handen men det var inte tillräckligt mkt öppet så jag tryckte fönstret neråt allt vad jag orkade och lyckade få ner det.

Dålig bil som sagt:smirk:
 
Sv: Valpen låste in sig i bilen!

Jag har också råkat ut för detta!:angel:
Jag var till min sons skola och skulle bara lämna av något som låg i bagagen. Jag stänger av bilen och kliver ur och går till bagagen, när jag nästan är framme så hör jag KLICK! :eek:
Nycklarna satt kvar i bilen och jackan likaså där jag hade min mobiltelefon.:banana:
Det var smäll kalla vintern så det var bara och knalla in på skolan och lite skamset förklara vad som hänt och be att få låna telefonen och ringa till sambon. Som tur var, var han hemma och kunde komma med reservnycklarna.
Camilla
 
Sv: Valpen låste in sig i bilen!

hehe.. jag låste in min killes (numera våran) hund i bilen en gång, tillsammans med nycklarna.. Det var mina föräldrars bil och jag fick inte ha hunden i den, men hade ändå tagit med honom till stallet - FY mig!..

Jag parkerade hos killen och låste in nycklarna tillsammans med hunden som tyst såg på mig genom fönsterrutan.. Fick förstås ringa mamma så att hon kunde komma med extranyckeln och under tiden passade hunden på att kliva upp påsätena och lägga sig bekvämt i baksätet - där han somnade.

20 min senare kom mamma med nyckeln.. tur att hon inte är den griniga sorten, hon tyckte att det var ganska roligt att jaglåst in nycklarna tillsammans med hunden. :D
 
Sv: Valpen låste in sig i bilen!

Somliga straffar Vår Herre med en gång;)
Har också gjort det där, men fattade inte varför bilen låst sig?
Hundarna var ju i bagaget?
Efter tredje gången då jag lärt mig att alltid lägga nycklarna på framrutan eftersom bilen låste sig själv, kom vi på varför.
På bagageluckan fanns en låsknapp som hundarna lätt kom åt.
Den knappen är nu bortmonterad och jag funderar fortfarande inte varför den fanns där, det fanns liksom inget handtag att öppna innifrån så varför skulle man sitta i bagaget och låsa:confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp