Valpen kissar FORTF inne.. värre

Lycanthrope

Trådstartare
Våran valp, nu 5 månader på ett ungefär, kissar fortf inne, och det värre än förut.

Han brukade smita in i köket och kissa, 50elva gr/dag.. :crazy:
Vi började ha stängt där.

Nu kissar han FRAMFÖR oss! Vi kan ligga i sängen och så kissar han där! Han kissar på datorn han kissar överallt!
Och inte nog med det, han går och kissar samtidigt!

Vi försöker springa ut med honom så fort han visar att han vill pissa.
Men det är ju svårt o lyfta o springa ut när han börjat, då skvätter det överallt.

Vad tusan ska vi göra.. aldrig vart med om en sån här nonchalant valp tidigare :angel:
 
Sv: Valpen kissar FORTF inne.. värre

Tycker han det är kallt ute kanske?

Hur lång tid tar det mellan kissningarna? När jag försökte få Selma rumsren tog jag nån dag och sprang ut ofta, hon kunde hålla sig ca en timme har jag för mig men jag sprang ut varje halvtimme hela dagen för att det inte skulle hända några olyckor. :D
Prova att kolla hur lång tid det är mellan hans kissningar och gå ut oftare än så, så kanske du lyckas bryta hans ovana på några dagar..

Vi lyfte och sprang ut även de gånger hon hann börja kissa, hon slutade inte för att vi lyfte upp henne men det fick vi stå ut med.. Oftast kunde hon få fram några droppar till när vi väl var ute :) (Eller så höll hon sig tillräckligt länge för att bli kissnödig lagom tills vi kom in igen...)
 
Sv: Valpen kissar FORTF inne.. värre

*halvt knapplån*

Tycker också att det låter som om den inte riktigt är frisk. En 5 månaders valp brukar inte kissa så ofta längre och kan hålla sig ganska så länge.

Har ni varit hos veterinären?

Mvh

Tora
 
Sv: Valpen kissar FORTF inne.. värre

Brukar oftast vara urinvägsinfektion när de inte kan hålla tätt.
Ett veterinärbesök för urinprov och troligen en antibiotikakur rekommenderas starkt, helst imorgon. UVI gör ONT det har jag testat..
 
Sv: Valpen kissar FORTF inne.. värre

Jag tycker att du ska försöka ta reda på ungefär NÄR han blir kiss/bajsnödig.. har en golden hane på 6 år och en cavalierhane på 14 v. med cavalieren försöker jag förutse när han blir kissnödig. så när han har sovit tar jag på mig ytterkläderna och går ut.
när han hr ätit bli har han oftast bajsnödig på direkten så då går jag ut med honom . likaså när han har lekt.
brukar också (när jag har kommit in med honom) behälla ytterkläderna på och se vart han går i lägenheten då han ofta brukar kissa direkt när han kommer in. Direkt när han sätter sig så går man ut och sätter honom utanför.

sätt honom på samma ställe hela tiden och beröm hela tiden väldigt mkt när han väl gör det. LYCKA TILL!
 
Sv: Valpen kissar FORTF inne.. värre

Tack!

Men det har blivit bättre!
Han håller sig tills vi går ut nu :love:

Även om vi råkar missa att han är nödig så håller han sig o piper så vi hörs. Så går vi ut! :banana:
 
Sv: Valpen kissar FORTF inne.. värre

Brukar oftast vara urinvägsinfektion när de inte kan hålla tätt.
Ett veterinärbesök för urinprov och troligen en antibiotikakur rekommenderas starkt, helst imorgon. UVI gör ONT det har jag testat..


precis min tanke.. aj aj aj:crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 791
Senast: Tiffany
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 951
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Min ena tik har alltid haft separationsångest, men hon har fungerat ganska bra ändå, kissat inne ibland när hon har varit ensam, men har...
2
Svar
23
· Visningar
3 826
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp