Valpbilder (på riktiga valpar!)

Sv: Valpbilder (på riktiga valpar!)

Varför får jag inte in bilden??? Jag gör ju presis som jag gjort tidigare men får inte med bilden????:confused:

Jättesöta! Kul att se en upfödare som inte är rädd att visa att det faktiskt föds vita friska valpar!:bow:

vilka proffsiga bilder!!

Petar in en till sööööting :love:
Här är han 3veckor
semlansvitpojke3v2.jpg

Här är han endast 7dagar :love:
Semlanswhiteboy7days1.jpg

vad är det för ras? Sötnosar :)

Guuud vad söt!! :love: Ser ju ut som en nallebjörn!!

Ja det är härligt! Kruxet med vita valpar är att hitta bra, seriösa köpare till dom.. :smirk: När dom färgade i stort sett är tingade i magen så kan de vita både hinna bli 5 o 6 veckor innan någon seriös hör av sig. Tråkigt men så är det.

Här kommer lite bilder på Morris också när han va en liten sparv! :)

{5420F249-9A3F-4762-ADDE-DF555CD28A7E}.jpg

Och denna bilden har fångat "Morris- blicken" perfekt! :D
{CB21A109-BC9D-497A-BDC8-C6FE5F55B23A}.jpg

naturElle skrev:
Ja det är härligt! Kruxet med vita valpar är att hitta bra, seriösa köpare till dom.. :smirk: När dom färgade i stort sett är tingade i magen så kan de vita både hinna bli 5 o 6 veckor innan någon seriös hör av sig. Tråkigt men så är det.

Tänkte precis det, otur att få en vit valp. Är det nån som vet hur genetiken ser ut? För med tanke på att man inte avlat på vita djur på evigheter är det konstigt att det är såpass vanligt med vita boxrar. Eller är det samma anlag som ger vita tecken? För isåfall skulle det ju vara som att försöka få bort dubbelgulingar ur hästaveln - kommer aldrig att hända så länge man avlar på isabeller och gulbruna.

Därför att man parar på helsyskon (det är väl svårt att veta hur många kullsyskon som var vita eftersom många avlivas?) till vita hundar? Och fortsätter avla på hundar som lämnar vitt... eller tas de ur avel/avlas mindre på? Jag har inte boxer, ska väl egentligen inte säga så mkt, är inte insatt. :angel: :smirk:

åhhh det är små staffar =)

naturElle skrev:

Men ja vill ju ha en vit boxer :love: Har alltid velat ha en, har fått för mig att boxer är mkt trevliga :)... Ja kanske hör av mig när mina hund drömmar ska bli verkligehet ;) Då kommer du garanterat få iväg en vit :)
Men dom vita har väl "fel" färg va!?

Ja det gäller att leta reda på oteckande hanar eller åtminstone hanar med med ytterst lite tecken (typ på tassar) då ger de genetiskt otecknade valpar. Nu var det så att hanen Astrid parades med nu senast hade en vit fläck i nacken, därav den vita valpen! Valpen Zigge (en av de gula) kommer t ex inte att ge vita valpar.

Men jag är inte expert i området. Astrid har varit fodertik så första kullen var uppfödarens o den senaste kullen var det uppfödaren som köpte in sig på. Så det är inte mina valpar. Jag var med vid valpning o har även passat dom små grisarna! :)

Men är ni intresserade står det mer om vita boxrar på www.boxerklubben.nu

Vad kul! Boxrar är jättetrevliga hundar! Väldigt självständiga o charmiga, mysiga o snälla. De blir aldrig "gamla", de är alltid unga i sinnet! :)

Vill du ha en vit valp så kan jag tipsa dig om att ringa till uppfödare o meddela detta!

Kolla mer boxrar på www.boxerklubben.nu

Här är Spider. Första bilden är han 6 veckor på och den andra drygt 5 månader.
DSCN0302.jpg
[/IMG]

DSCN0748.jpg
[/IMG]

Sen har vi Loppan 8 veckor.
Image001_2.jpg
[/IMG]

Och till sist Myran 10 veckor.

DSCN0029.jpg
[/IMG]

Liknande trådar

Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 494
Senast: Troll
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 778
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Här kommer en lite allmän fundering. Ni som har FL, hur var dom när dom var unga? Lugna.. eller fullkomligt hyperaktiva? Jag har...
Svar
19
· Visningar
1 333
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama