VaLpArNa HaR KoMmIt !! :)

S

soffeloffan

Kullen har kommit och jag ska åka och titta på dem nästa vecka !! :) 3 Tikar och 1 Hane !! Rasen är en Jack Russel.... Jag är jättespänd över hur de ser ut ! Hanen är en korthårig och tiken är en långhårig..... Vi ska ha den lurvigaste Tiken !! Vad tycker ni man ska ha, en Tik eller Hane ?? Ni som har en Liten Jack Russel-Valp, Om ni vill så kan ni väll lägga in en bild.... :D Ha det Gött :smirk:

Sv: VaLpArNa HaR KoMmIt !! :)

Ni har ju redan bestämt er för tiken.. tycker att ni ska ta henne! :)

Jag gillar bäst tikar när det gäller terrier och större raser. Men det finns lika många fördelar som nackdelar med varje kön. Har en hane nu och han är underbaar :love: (en cavalier)

Bilder! :bow:

Du menar inte att ni ska åka och kolla på valpar som är 1 vecka...? De är väldigt känsliga fram tills 3 veckor och de flesta uppfödare brukar inte ta in någon främmande förrän de rä minst 3 veckor...

Hoppas inte så är fallet.

Jag hade tagit en tik, terrier är speciella och många terrierhanar utvecklar hanhundsaggressivitet...

//E - som haft terrier alltid och aldrig skulle ta en hane ;)

Gratulerar till valpen. Är det en registrerad uppfödare? Som redan har sagts är det högst olämpligt att besöka valpar som endast är en vecka gamla - jag är själv jack russelluppfödare och jag kan tar inte emot besök förrän valparna är allra minst tre veckor, helst fyra. Då är de både "roligare" att titta på; mer aktiva och rörliga, modern behöver inte oroas av främmande människor som kladdar på hennes valpar och smittorisken är betydligt mindre. En vecka gamla valpar har inte så bra försvar mot otrevliga bakterier.

Jag hoppas att det är en kompetent och erfaren uppfödare ni ska köpa ifrån - i så fall bör denne kunna hjälpa till i fråga om vilken valp ni ska ha. Att snöa in sig på någon liten detalj, som i det här fallet vilken valp som har mest päls, är inte särskilt bra. Russllar är tuffa och krävande oavsett - det är svårt att säga generellt om tik eller hane är bäst eftersom det handlar väldigt mycket om individerna ifråga. Jag har båda könen och kan ärlig talat inte säga att tikarna direkt är lättare än hanarna. Tjuriga, bitchiga terriertikar är under sina värsta dagar inte roligare än machomacho-unghanar. :D Således - diskutera saken med uppfödaren när valparna är betydligt större än nu och man kan se skillnader i mentalitet och beteende.

Åh! letar själv efter en Jack Russel valp, ska åka o kolla på en kull om två veckor...:)

Men jag är ju bara 10 år så jag ska leka med flickan i familjen !! Då ska jag ju titta på valparna !! Jag kan ju inte blunda när jag går förbi :o

Ja, då är det ju lite svårt att blunda om Du ska leka med familjens dotter. :D

Men jag skulle nog inte rekommendera Dig till att gå in och klappa valparna. De är mycket känsliga när de bara är 1 vecka gammla. Men titta på avstånd kan Du ju göra. Man ser inte så mycket i alla fall när de bara är 1 v. De är som små råttor. ;)

Jo, fast många uppfödare hade inte låtit någon gå in i huset så.

Titta kan du ju göra, men rör inte valparma och gå inte in där....

//E

Nejdå jag ska inte klappa dem Bara titta, Hihi.

God Jul Förresten

Nuu har jag varit och tittat på deem !! Jag fick hålla en... eller alla ! :D Jag vet att ni som har tjabbat på mig tycker att det är helt feel !! Men jag behöver inte höra några negativa meningar !! :d

Med tanke på att det endast handlade om valparna hälsa och för att vara elak mot dig så förstår jag inte alls hur du kunde göra det...

//E

Trist att se att folk tar så lätt på småvalparnas säkerhet. Både du och uppfödaren. Förmodligen går det oftast bra, särskilt om man har tvättat händerna innan och inte har någon annan hund hemma som är sjuk på något sätt, men försök tänka dig om något faktiskt skulle hända. Om valparna blir allvarligt sjuka, till och med dör till följd av en bakterie som du släpat in, skulle det vara värt det då?

Nii behöver inte bry er ! *snyft* Jag gör som jag vill, och uppfödaren skulle väll inte släppt in meeej om jag inte fick gå in där ! :cry: Ni är inte snälla !

Min valp fyller 3 veckor i dag!
har inte varit o kikat än för det första som alla säger sen är det ju inte mycket o se föräns nu.
Åker när den är 6 veckor när de gör testet på valparna då börjar det roliga.

soffeloffan skrev:
Nii behöver inte bry er ! *snyft* Jag gör som jag vill, och uppfödaren skulle väll inte släppt in meeej om jag inte fick gå in där ! :cry: Ni är inte snälla !

Tycker bara synd om valparnas hälsa som Du just riskerat. Men visst, är Du bara 10 år så tycker jag att uppfödaren borde haft så pass mycket vett att hon inte släppte in Dig till valparna. Men Du kunde ju ha ifrågasatt henne, kanske.

Jag lekte med dottern ! ( Hanna ) och så gick vi och tittade på valparna !:devil:

Med risk för att låta elak, men det är stor skillnad på att titta och att gå in o klappa :crazy:

Jag var faktiskt inte så mycket äldre när jag köpte min första egna hund så att det handlar om en ung person är ett dåligt argument. Barn eller ej, varför är det så svårt att förstå att små valpar är känsliga, mottagliga för bakterier och med väldigt liten motståndskraft om de skulle drabbas av något? Försök lyssna och lära av oss istället för att köra med "ni är dumma".

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 758
Senast: fixi
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 887
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 462
Senast: iNHALE
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar