valpar på gång !?

Miranza

Trådstartare
Såå drygt o vänta.
Min vovve var beräknad att valpa den 22e men nu har d gått 3 dagar till..
Det hets-äts o flämt, flås men inget mer.
Oooolidligt spännande men jag börjar tappa tålamodet.
I magen sprattlas det friskt iallafall !

Några säkra tecken när det är nära ?

Sv: valpar på gång !?

Har du kollar tempen? Den ska under 37 på en medelstor hund innan värkarbetet sätter igång. När väl tempen har sjunkit så lågt och legat stadigt där några timmar kan du vara beredd på att valparna kommer inom 24 timmar. Under öppningsstadiet hässjar tiken bäddar och skakar.
Under själva utdrivningskedet ser man tydligt hur tiken krystar.

Hoppas att allt går bra med valpningen. Har hon gått 66 dygn? Förmodligen är hon parad tidigt i löpet i sådanan fall. Om det inte händer något snart skulle jag be en vet kolla henne för säkerhets skull. Tikarna valpar alltid 63 dygn +- en dag från ägglossning om allt är normalt.

Ok, tempen har börjat sjunka nu. 37.5 hade hon och tidigare har den varit 37.9 så kanske nåt på gång äntligen.

Tackar för det, bra info !
Sedan i morse ligger tempen på 36.9, förmiddagen har hon grävt hål i trädgården.. och nu ligger hon inne i svalkan å flämtar.

Så kanske ikväll ? Eller så bara luras hon för att matte tänkte gå på party o ha skojsigt ikväll, men seriös som man e sitter jag hellre framför datan glor :crazy:

Någon har iallafall räknat fel ! ( ja köpte henne dräktig )

De kommer idag eller i natt.
Lycka till!

Sedan kl 17 ca så e det intensivt flåsande !!

oliiiidligt spännande :bump:
Katterna titta på och fattar ingenting:crazy:

Sent igår var det äntligen dags !
Min lilla Minoo var superduktig morsa, allt gick bra.
Det blev 3 tikar och 5 hanar, dom e friska å starka.
Väger mellan 505-635gram

Värhusets första vovvekull,
Alfa Atom Aqua Astro Astral Arn Adam och Absinth !:love:

Grattis till valparna! Härligt att allt har gått bra!:banana:

Liknande trådar

Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 234
Senast: cambodia
·
Hundhälsa Det är såhär att min chihuahua på 2 år alltid har varit smal, och aldrig haft någon större matlust. Men har varit till veten flera...
Svar
9
· Visningar
2 406
Senast: Ainon
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 917
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
6 000
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka