Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Såå drygt o vänta.
Min vovve var beräknad att valpa den 22e men nu har d gått 3 dagar till..
Det hets-äts o flämt, flås men inget mer.
Oooolidligt spännande men jag börjar tappa tålamodet.
I magen sprattlas det friskt iallafall !
Har du kollar tempen? Den ska under 37 på en medelstor hund innan värkarbetet sätter igång. När väl tempen har sjunkit så lågt och legat stadigt där några timmar kan du vara beredd på att valparna kommer inom 24 timmar. Under öppningsstadiet hässjar tiken bäddar och skakar.
Under själva utdrivningskedet ser man tydligt hur tiken krystar.
Hoppas att allt går bra med valpningen. Har hon gått 66 dygn? Förmodligen är hon parad tidigt i löpet i sådanan fall. Om det inte händer något snart skulle jag be en vet kolla henne för säkerhets skull. Tikarna valpar alltid 63 dygn +- en dag från ägglossning om allt är normalt.
Tackar för det, bra info !
Sedan i morse ligger tempen på 36.9, förmiddagen har hon grävt hål i trädgården.. och nu ligger hon inne i svalkan å flämtar.
Så kanske ikväll ? Eller så bara luras hon för att matte tänkte gå på party o ha skojsigt ikväll, men seriös som man e sitter jag hellre framför datan glor
Någon har iallafall räknat fel ! ( ja köpte henne dräktig )
Sent igår var det äntligen dags !
Min lilla Minoo var superduktig morsa, allt gick bra.
Det blev 3 tikar och 5 hanar, dom e friska å starka.
Väger mellan 505-635gram
Värhusets första vovvekull,
Alfa Atom Aqua Astro Astral Arn Adam och Absinth !
Hästmänniskan Instämmer med @Sel . Ta hjälp av en tränare. Så viktigt att det blir rätt från början, både för ponnyn och barnet. Speciellt om du själv...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.