Valpar i lägenhet?

L

liten82

Satt och funderade lite..
Drömmen är ju att ta valpar efter Eya (som framgått i en annan tråd jag skapat för ett tag sen).
Detta under förutsättning att hon är fri på höfterna, i övrigt får vara frisk och gör ett bra MH-test.

Det ligger fortfarande en bra bit fram i tiden iom att hon bara är 1,5år, men de jag funderade över,
kan man ha valpar i lägenhet?
Jag kommer med stor sannolikhet bo i lägenhet närmaste åren iaf.

Jag har möjlighet att avvara ett stort rum som "valphage", gräsmatta och ställen att vara ute på finns utanför huset.

Jag tänkte mer på, finns det någon lag som säger hur många hundar man max får ha i lägenhet?
Huset är inte speciellt lyhört men om valparna är väldigt högljudda kanske det stör ändå? :crazy:

Sv: Valpar i lägenhet?

Visst kan du ha valpar i lägenhet! Även om det kanske inte är det absolut bästa. Mina små bodde i lägenhet utan problem. De fick följa med ut på små promenader eller bara vara ute på gården och leka.
Dock så vaknade de runt halv fem varje morgon och tyckte det var dags att resten av huset också skulle vakna. Fick gå upp och ge dem mat och sitta där en stund tills de somnat igen. Tror inte att grannarna skulle blivit speciellt glada och 6 valpar satt och ylade så tidigt.

Mm, de var de jag också tänkte... Vill inte bli osams med grannarna.

Ett alternativ är ju att ta kontakt med de andra som bor i huset (bara 7 lägenheter), men det pågår ett tyst krig i vårat hus, en äldre tant (typiskt tvättstugepolis) mot alla andra.
Skulle jag lägga fram mina planer för henne skulle hon sparka bakut bara för att. De skulle hon nog göra oavsett vad man kom med för förslag :mad:

för att enkelt få ett korrekt svara, fråga värden/styrelsen, så blir det inga problem även om någon skulle klaga

Låter vettigt.
Får väl skicka en förfrågan med en flaska vin så kanske de går vägen :angel:;)

Bra förslag att kontakta vicevärd/styrelse och tala om att du planerar en kull.
Sätt gärna upp en lapp i trappen om att dom kommer låta lite, så ingen undrar om du plågar djur i lgh:en.

Min granne under mig hade rottis och ena dan trodde jag hon hade skaffat fler djur som hon misshandlade. :crazy:
Det gnällde och pep nåt förskräckligt, så jag gick ner och frågade om hon hade fått valpar eller om hon hade djurförsök för sig. :D

Det hade varit bättre om hon hade satt en lapp i trappen så vi grannar slapp undra. Men dom störde mest när dom var nyfödd och pytteliten, sen lugnade dom ner sig med pipandet.

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 103
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 117
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Jag behöver lite idéer när det gäller att aktivera vår hund. Vi har flyttat till Spanien för några månader sedan och för en vecka sedan...
Svar
15
· Visningar
1 359
Senast: IdaV
·
Övr. Hund Jag behöver någon att lufta lite tankar med. Jag är uppvuxen med hund, men inte haft någon egen när jag flyttat hemifrån, men jag har...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur