Skoj för dig men vad har du beställt? Är det så att du "tingar" en tik och om det ingen tik blir så väntar du?*nyfiken bara*

Det blir en ny dansk-svensk. Jag har ju haft sådana i 20 år och min sista dog tyvärr för några månader sen. Hon var gammal och det var ju inte oväntat men en enorm sorg. Även om jag har amrisen, så hundlös är jag ju inte.

Jag har länge spanat på en hane jag gillar. Både hans utseende och hans stam tilltalar mig. Han har i stort sätt samma linje som min första dsg, som var mamma till den som avled i vår. När jag började titta lite efter valp såg jag att en kennel parat med just denna hanen. Deras tik har liknande linjer som jag använt så det kändes nästan som om parningen var bara för att jag skulle få en ny hund. ;)

Jag har tingat en hane. Amrisen är en hane och därför är det enklare med en hane till just nu. Jag har varken ork eller lust att avla just nu så det passar ändå perfekt.

Jag vill ha en hane som kompis naturligtvis, men jag vill absolut ha en jag kan ställa ut.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 516
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 092
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
3 979
Senast: Tajger
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 146
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Resa när man har hund?