Skoj för dig men vad har du beställt? Är det så att du "tingar" en tik och om det ingen tik blir så väntar du?*nyfiken bara*

Det blir en ny dansk-svensk. Jag har ju haft sådana i 20 år och min sista dog tyvärr för några månader sen. Hon var gammal och det var ju inte oväntat men en enorm sorg. Även om jag har amrisen, så hundlös är jag ju inte.

Jag har länge spanat på en hane jag gillar. Både hans utseende och hans stam tilltalar mig. Han har i stort sätt samma linje som min första dsg, som var mamma till den som avled i vår. När jag började titta lite efter valp såg jag att en kennel parat med just denna hanen. Deras tik har liknande linjer som jag använt så det kändes nästan som om parningen var bara för att jag skulle få en ny hund. ;)

Jag har tingat en hane. Amrisen är en hane och därför är det enklare med en hane till just nu. Jag har varken ork eller lust att avla just nu så det passar ändå perfekt.

Jag vill ha en hane som kompis naturligtvis, men jag vill absolut ha en jag kan ställa ut.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 270
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
485
Senast: Trott
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 972
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka