Valp-tråd

D

dockan_

Vill bara veta vad alla gör med sina nuvarande valpar om dagarna =)
Själv fick jag min valp igår på 13 v som heter Nellie.
Har inte fått så bra bilder än, men här kommer bilder från hemfärden igår från Stockholm =)
För er som undrar är hon en blandras, mamman sibirian husky & pappan Kelpe/Labrador.

20080206460.jpg

20080206454.jpg

Sv: Valp-tråd

Hemma hos oss löser det sig så bra att sambon jobbar bara mellan 13.30-17.30.
Själv jobbar jag skift så enda gången hundarna är för sig själv är när jag jobbar fm. Då mellan 13.30 tills jag slutar 14.45.
Det känns så skönt att veta att hundarna aldrig behöver vara ensamma mer än 2-3 timmar max.

Min valp (11 veckor) börjar dagen ca kl 07,00 med en kort utevistelse för behov. Sedan mat och väntan på att lillan ska till dagis kl 08,30. In i bilen och iväg till dagis. Sedan en halvtimmes skogspromenad i hennes takt. Hemma så äter jag frukost medans hon somnar..... då smiter jag ut till stallet och hinner med två hästar och vid 13,00 kommer jag in och väcker henne. (jag har kollat att hon sover sådär 47 gånger...) Ut igen för behov, in för mat och sedan är hon med mig i stallet tills jag hämtar tjejen på dagis 15,30. In i bilen, dagis, promenad med valp och lilltjej.... sen lek med alla i familjen, mat och behovsrundor.... vid 22,00 somnar hon för natten och vaknar ibland vid 5,00 ...pust.... men oftast inte före 7.
Jag jobbar hemma.

Min valp är otroligt morgontrött, jag väcker henne strax innan 07.00, vi går ut i trädgården där hon gör ifrån sig, när vi kommer in springer hon in till soffan så jag får lyfta upp henne och så somnar hon om :-) Efter en stund försöker jag få liv i henne, försöker få henne att äta och sen åker vi till jobbet (oftast en stund försenade). Hela förmiddagen sover hon, vi går under dagen ut på kissepaus men inga längre vändor. Efter jobbet brukar vi åka till skogen, då har Stella piggnat till, vi lallar runt 20-30 minuter innan det är dags att åka hem, sen är det fullt ös hela kvällen

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 507
Senast: ako
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 919
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 905
Senast: LiviaFilippa
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 121
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI