valp stulen från omplaceringscenter..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nominous

Trådstartare
hjälp lilla kaliber att få komma hem.

han som tagit hunden är tydligen psykiskt sjuk visade det sig. han säger att hunden är skjuten och har sänkt han i en säck med cement i en älv - men folk som tipsar hundcentret säger dom sett valpen...

håll ögonen öppna.

http://www.pjasenshundhem.se/extrainfo5.php

kaliber.jpg
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

Tragisk händelse, men det är ändå en form av annons från ett specifikt företag..
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

hur menar du?? får den inte ligga på buke då?? :crazy:

hur ska man då kunna förmedla sånna händelser - enda sättet att ge denna valp ett värdigt liv och att han får komma hem är ju att upplysa folk om händelsen..

så moderator - hur eller var ska en sån här tråd ligga/vara?? hoppas den får vara kvar så folk vet om att det är en valp på vift med en psykiskt sjuk människa som verkar vara kapabel till det mesta. :cry:
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

Nu är du väl lite småaktig....själv visar du valpar och utställningsresultat och talar om att du är uppfödare och det är ju bara att klicka in på din hemsida....en sån här annons gagnar ju bara den aktuella hunden och jag som blivit av med en hund vet precis hur tragiskt och jobbigt det är....ju fler ögon ju större chans att hunden kan komma tillrätta.

Var lite ödmjuk nu :love:
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

Vad jag vet säger reglerna att man inte får annonsera på forumet, och det gör faktiskt inte jag, genom att visa bilder på redan sålda valpar.
Jag länkar heller aldrig till min hemsida i de trådar jag skriver i/skapar..

Vet att det är för ett gott ändamål, men det är inte jag som satt reglerna på buke och i slutändan är det ju ändå moderatorerna & Gunnar som bestämmer om den får ligga kvar.Jag vet dock att liknande trådar har plockats bort tidigare.

Tror nog att om ts faktiskt ägt hunden hade tråden nog garanterat fått vara kvar och jag hade säkerligen inte skrivit att den inte fick vara här på forumet..
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

Men när annonser på stulna hästar får ligga kvar på forumen så gnälls det minsann inte.Ge dig nu. E M P A T I va det ja:devil: :p
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

fast kanske länket till sidan är reklam. fats man får ju länka till andra sidor satt..
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

Då har det ju i princip alltid varit hästens/hästarnas ägare, som lagt in tråden :cool:
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

Jag tänker bara på hunden i detta fallet och det tror jag de flesta gör....

Min hund försvann för 4 år sedan och jag vet fortfarande inte vad som hände med honom.... Jag funderar ofta på det fortfarande och vet vad ägarna till försvunna hundar går igenom...alla ögon som får se är kanske en tillgång...så tänker jag.
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

Nja de flesta gånger ja men inte alltid... ;)
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

Vad hemskt :(

Ang. den s.k. annonseringen så kan jag meddela att jag för någon månad sedan la ut en "stulen-häst-annons" och den fick då vara kvar :) Sånna här trådar är ju ett bra sätt att få ut budskapet till människor spridda runt hela landet.
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

ja precis!!! tänk om det kunde få finnas en klistrad tråd på gnägg, hund å katt om djur som försvunnit/blivit stulna - då folk kan gå ut med bilder och sådant. tänk vad mycket folk det sitter här på buke som bara behöver hålla ögonen öppna på annnossidor och på stan - så kanske många djur blir återfunna..
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

Men då kan det bli såkallad efterlysning och de trådarna får inte vara kvar.
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

jag har själv lagt ut länken och info om kaliber och den har blivit borttagen varje gång :devil:
så denna tråd blir nog inte heller långlivad :mad:
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

Som sagt..Om det är djurets ägare som skriver en tråd om att dennes djur försvunnit, så brukar trådarna få ligga kvar..Inte om det är någon annan som efterlyser ett djur åt något företag.
Det är därför det finns anonnssidor...
 
Sv: valp stulen från omplaceringscenter..

Om jag inte minns fel så har efterlysningen om Kaliber funnits här tidigare och den fick inte ligga kvar då heller. Tråden låses i ca ett dygn och raderas sedan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 037
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: Monimaker
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 930
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 353
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp