Valp på väg!!!

Sv: Valp på väg!!!

Undra hur mycket Diva å nemi kommer att leka med varandra när dom träffas???:banana: :banana: :bump: :bump: :p
Nemi kommer bli som en liten valp IGEN hahah

_bed_of_roses_ skrev:
Är det någon mer som får valp imon det närmaste tiden?
Och vad är det för kön och ras??

Min lilla rottweilertik Alabama ska flytta hem till mig den 17 april då hon är 7 veckor & 6 dagar gammal. Längtar så jag nästan dör :love:
Ska åka & hälsa på henne på onsdag så sen blir det att längta än mer :bump:

Du har inte tänkt på att hon kanske är så lycklig över att skaffat valp så hon svävar på sina rosa moln och kanske inte riktigt tänkte på vad hon skrev?

Min kompis har en whippet tik och skall hämta hem en liten valp nu i påsk. Skall bli så skoj å få se den lilla. Det är ju riktigt mysiga hundar. Hade aldrig varit i kontakt med rasen innan jag träffade hennes. Skall även följa med henne på något race någong gång. :)

Lycka till med din puppie.

Jag har beställt en valp från "min" uppfödare.
Så nu väntar jag på att tiken skall löpa så dom kan para henne.
Hoppas bara att hon blir dräktig med, men det har inte varit några problem med dom två tidigare kullarna. Och dom skall använda samma hane som sist. Är en jack russel puppie som jag väntar på. :)
Har sen innan en bc-blandis.
Valet av andra hund var lite knepigt. Var egentligen inne på en collie, men så bestämde jag mig för jr för jag ville ha en stor hund i litet format plus att jag känner uppfödaren. :D

*kl*
Jag hämtade hem min i Fredags.
Tuggi.jpg

Jätteduktig, är så gott som "rumsren", går till dörren när han behöver, kan följa korta spår med stor framgång, sover utan att pipa om nätterna. En trygg, stabil skit med andra ord. Och något trött...
100_1709.jpg

Jaa, dom är helt underbara! Ska hon ta den från en kennel eller privat? Får man fråga vilken kennel isof?

Hon har köpt båda från samma kennel.
Vet tyvärr inte vad kenneln heter men kan ta reda på det.
:banana:

_bed_of_roses_ skrev:
Undra hur mycket Diva å nemi kommer att leka med varandra när dom träffas???:banana: :banana: :bump: :bump: :p
Nemi kommer bli som en liten valp IGEN hahah

i hennes hjärna e hon fortfarande 2 månader bebbe...

Har också en valp på väg.. en vecka kvar idag!! (Lååånga dagar..) Hon är prick 8 v idag men pga familjeomständigheter måste jag vänta en vecka. En leonbergertik (har bara haft alaskan tidigare) som ska heta Lady :love: Så fort jag tingat henne införskaffade jag en namnbricka med hennes namn & mitt nummer, så den har jag och tittar på om kvällarna, och längtar som ett litet barn ;)

(Ska ut & köpa halsband, koppel & skålar & allt sånt imorn, ska bli urkul..man är väl lite materialist, haha)

_bed_of_roses_ skrev:
Jag skall mest ha som sällskap..men blir mycket träning endå för hon är ju tre raser som måste akitveras.
50%Schäfer 25%trevueren 25%Jämthund.

Kanske skall se om jag skall ställa ut henne på en blandrasutställning med vet inte ännu..Hade ju varit jätte roligt å se vad dom säger om henne.:) :)
Jag får hem min blandras hund om drygt en vecka. Blandning mellan Tollare/golden å Flat. å dom jag har pratat med angående utställning av blandras så fanns det inget sånt, men dom verkar ju ha haft fel i det (som tur är) :)

Fick hem min för ca 3 veckor sedan. Det är en Chinese Crested Powder Puff. En tik.
Min bild här bredvid är henne.
Hon är otroligt duktig och lättlärd. Hon är redan rumsren sedan 1 vecka tillbaka och hon kan "sitt" också.
M vH En väldigt stolt matte till min lilla Affie

Liknande trådar

M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 585
Senast: Shark
·
R
Hundavel & Ras Skriver under anonymt nick för att inte råka hänga ut någon.. Jag har köpt en tik för avel. Rasen är av liten vallhundstyp som ska...
Svar
14
· Visningar
2 873
D
Hundhälsa Börjar med lite bakgrundsinfo: I April förra året skaffade jag min första hund, en blandras Hälleforshund/Gråhund/Jämthund, eftersom...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Danieln
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 760
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar