Valp på väg!!!

Sv: Valp på väg!!!

nää vad roligt..man längatr ju till man får hem dom:love:
Själv så får jag hem min valp om bara några veckor skall bli så skönt att inte behöva längta mer..
blir det din eller familjens??:bump: :bump:

Ja, vi ska åka och hälsa på tiken veckan innan valparna föds, när hon installerat sig hos uppfödaren :bump: Vi har rätt nära till uppfödaren så vi kommer säkert vara där många gånger till innan lilla Leia kommer hem :love:

Jag och sambon köper henne tillsammans, vad resten av familjen (två katter) säger när "lillasyster" kommer hem återstår väl att se :rofl:

Okii var med å träffade tiken innan hon födde dom.
bor ca 13mil från dom som har henne nu. Kommer ju åka ner ibland för att hälsa på och så att dom får träffa Diva när hon är större.
Så nu har jag förberet allt innan hon kommer.
Skall du ha henne som sälskaps hund eller något annat???:d

Hon kommer främst att vara sällskapshund. Följa med till stallet när hon blir lite äldre och vara ute på långa promenader och nån joggingtur när man orkar med det ;)

Har haft en setter från samma uppfödare tidigare som funkade bra med det. Det gäller bara att aktivera både kropp och skalle så får man en fantastiskt trevlig hund :)

Husses främsta mål är att ha en hund att leka med :D

Det är typ samma här:) jag kommer ju att aktivera henne mycket med men hon skall vara en sälskapshund till mig.
Kommer bli mycket skogspromenader när hon blir större och mycket lek och KÄRLEK:love: :love:

Kompisen till mig har en valp från kullen innan och jag ser på henne att det blir hundar med mycket spring i kroppen. och behöver mycket träning..

Så man kommer ha fullt upp det märmaste året:) :)

Om allt går som det ska och om jag gillar hunden så får jag en ny hund till sommaren.

En liten "valp" som föddes i juni 2005, en phalénehane svart och vit. Hoppas jättemycket på att allt går bra och att vi passar ihop, han och jag.

Jahaa vad roligt:) visst hoppas man att man skall trivas med hunden..:) Hoppas allt går bra med dig å hunden :)

Ja, det är bara att göra sig redo. Sova ut ordentligt och passa på att slappa i soffan ;) Eller så är det nu det är dags att börja träna så man är i form när hunden kommer :idea:

Det ska verkligen bli jätteroligt att ha hund igen, även om de första åren kan vara lite påfrestande på tålamodet ibland. :angel:

Håller på och kollar på alla saker som ska köpas in tills det är dags att hämta hem henne, sängar, koppel, matskålar... ja, allt! Det är så roligt att förbereda för den lilla :love: :bump:

Tack!

Är riktigt nervös. Har aldrig köpt hund förut och detta kommer bli min egna :) Ska betala allt själv (är 16 år).

Så till påsken lär ni få se bilder och uppdatering om hur det har gått. Kommer även behöva namnförslag, för Urban kan han ju inte heta :p

allt är fixat redan här..koppel..matskålar..leksaker m,m så det är ju bara diva som fattas
är så roligt att handla saker till hunden:banana: :banana:

jaha okej då förstå¨r jag att du är lite nervös:) :)
detta är min andra egna hund jag skaffar..dom andra hundarna har varit familjens..

Jo namn till min valp hade jag jätte svårt med..ville inte ha ett namn som var för vanligt. men sedan så blev det Diva det passar henne jätte bra..hon är jätte söt med om du har kollat på henne så ser du:)

Ja du får lägga ut bilder här sen när du f¨ått henne..det skall jag göra:banana:

Är ju bara tre veckor kvar och det kommer att gå SÅ långsamt..

Är hunden din reggad?

Bara nyfiken, då jag inte hittat många privatuppfödda och reggade hundar i Malmö. Försöker ha lite koll, eftersom jag bor relativt nära.

nej hon är inte reggad, nej de finns inte så många uppfödare eller kennlar med amstaff, staff i skåne.

Hur vet du då att det ens är en Amstaff? Med tanke på att 99% av dom som finns och inte är reggade är korsningar så..

Jag vet att det inte finns särskilt många här nere, därför åkte jag upp till Stockholm och köpte min. Vill ha en med bra stamtavla som är DNA-typad och reggad, så att jag vet vad jag får.

Nej, att din valp inte är det förstod jag, med tanke på att du skrev om korsningen. Felicia däremot skrev att hon hade en Amstaff, och då undrade jag om den var DNA-typad, vilket den alltså inte är. Och då inte räknas som renrasig i egentlig mening heller.

Liknande trådar

M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 585
Senast: Shark
·
R
Hundavel & Ras Skriver under anonymt nick för att inte råka hänga ut någon.. Jag har köpt en tik för avel. Rasen är av liten vallhundstyp som ska...
Svar
14
· Visningar
2 873
D
Hundhälsa Börjar med lite bakgrundsinfo: I April förra året skaffade jag min första hund, en blandras Hälleforshund/Gråhund/Jämthund, eftersom...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Danieln
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 760
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar