Valp på väg!!!

Sv: Valp på väg!!!

jo för jag har träffat morföräldrarna och farföräldrana. och sen vet jag en hel del om rasen.. , men sen skiter jag i om min valp inte är renrasig amstaff för jag är ändå inte intresserad av att ställ ut oxå vidare. tycker de e onödigt att lägga ut 10.000-20.000 på en valp som man bara ska ha som sällskap när de finns lika fina valpar (amstaff) utan stamstavla för 5000-8000

sen vill jag inte sä att de inte finns många oärliga människor som har amstaff, staff, pitbull. . men denna familjen jag köpt buffy från litar jag på till 110% å jag leetar som sagt inte fetr en utställnings hund utan en familjehund me bra lynne

Men om du struntar i det, varför skriver du då ut att du har en Amstaff? Krasst sett så räknas din hund faktiskt inte som rasren eftersom hon inte är DNA-typad, så varför skriver man ut det då?

Och det här gäller inte bara just Amstaff, jag förstår inte varför man skriver så oavsett vad för ras man har, som visst inte var renrasig ändå..

Så din valp är ändå helt renrasig, och det vet du pga mor och farföräldrarna? Är föräldrarna också helt renrasiga och DNA-typade också då eller?

om jag själv vet att de är en amstaff jag har köpt . så varför ska jag skriva blandras. jag vet att de inte är en renrasig hund bland "hundmänniskor" om den inte har papper. men man vet ju själv vad de e för hund man köpt.. nej mamman till hunden har inte stamtavla och dna typad. men pappan och andra i släktträdet är de.. å sen kan man ju fråga sig varför mamman inte har de. men de behöver jag inte gå in på här.. men så länge jag själv vet att de e en renrasig hund jag köpt vare sig den är dna typad eller inte,,, som sagt jag är och va ute efter en sällskaps hund.

Varför hoppa på om hunden är renrasig?
Detta är en tråd där man skall berätta om man skall köpa/har köpt en valp. Så varför börja diskutera renras/blandras???
Väldigt onödigt tycker jag. Låt dom få vara glada över sina valpar istället.

För att om man skriver att hunden är en ras och den visar sig sen inte vara renrasig så ljuger man faktiskt...

//E

Ja, visst är det? :D Vi har inte köpt något än, håller på att kolla runt än så länge. Måste ju hitta det bästa och mest prisvärda till Leia ju! ;)

Sen får vi väl köpa nåt nytt och fint till katterna oxå, risken är ju att de blir lite avis annars :D

Asså nu har jag läst allt som folk skrivit till ´tjejen med amstaffen!! jag bara undrar lite saker..

Om man nu har en hund som man vet är renrasig varför MÅSTE man då regga den?
Så dom hundar som inte är reggade är då aldrig rensasiga?

Det finns tusentals hundar i sverige som inte är reggade. Trots det så tror jag att det finns många som är renrasiga endå.

Detta är inget påhopp eller för att vara taskig mott någon. Var lite saker jag undrade å vill ha svar på..

jag vet fl´ör jag ska följa med! diva är ju nemis syster!

men detta är ett inlägg om valpar, inte om dom är reggade. sen så har du jävlit fel bebben lilla. bara för att hunden inte är reggad, så behöver inte det betyda att den inte är renrasig. men egentligen, va fan bryr du dej om det egentligen? du känner väl inte henne? hon borde ju veta det bättre än dig om vad hennes hund är för något. har du ens träffat henne eller hunden? hur ska du då kunna veta?

aa men ja vet inte om buffy och chivas tycker de

ville bara önska alla lycka till med sina små bebisar (valpar) jag vet att jag e glad för min lilla tjej vare sig hon är raggad eller inte.. ta vara på valptiden för de finns inget mysigare

För att man har inget bevis på att hunden är renrasig. Det står ingenstans, man kan ju tro att man vet, men man kan lika gärna bli riktigt lurad och köpa en blandras av alla möjliga raser som ser ut som rasen de utger sig för att sälja.
Vilket är hyffsat vanligt, och de gör det för att få mer pengar för valparna. En oreggad hund är hur som helst utesluten från mycket, oavsett om man tror att den är renrasig, så i ex SBK ögon är det en blandras. Så, så fort man inte har en stamtavla från en godkänd kennelorganisation så är det en blandras i SKKs och SBKs.

Sen om man tycker om hunden eller ej, det har ju inte med saken att göra eftersom en oreggad hund har man inga bevis på att den är renrasig.

//E

Får hem min valp i Maj.....
En Samojed tik:love: ....Längtar!!! :D

Men har redan nu börjat planera vad jag ska köpa för saker....!! :)
Så skoj att planera! Har gjort en fin liten lista......

Men den kommer säkert fyllas på med tiden ! ;)

Senast ändrad:

Får hem min whippetvalp i början maj! Längtar hur mycke som helst! En helt bedårande hane är det! :love:

Jo det är mycket som skall fixas..för min del är ALLT redan klart..
så nu är det bara min bebis som fattas=)=)
Har varit så roligt att handla det man vill till henne=)=)

_bed_of_roses_ skrev:
Jo det är mycket som skall fixas..för min del är ALLT redan klart..
så nu är det bara min bebis som fattas=)=)
Har varit så roligt att handla det man vill till henne=)=)

ja kommer ihåg hur ja va...plöjdei genom alla böcker om hundar å valpar...längtade som fan och planerade å sånt..

Liknande trådar

M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 585
Senast: Shark
·
R
Hundavel & Ras Skriver under anonymt nick för att inte råka hänga ut någon.. Jag har köpt en tik för avel. Rasen är av liten vallhundstyp som ska...
Svar
14
· Visningar
2 873
D
Hundhälsa Börjar med lite bakgrundsinfo: I April förra året skaffade jag min första hund, en blandras Hälleforshund/Gråhund/Jämthund, eftersom...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Danieln
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 760
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar