Valp på väg!!!

_bed_of_roses_

Trådstartare
Nu är det inte långt kvar tills man får hem sin ögonsten Diva..
Skall ner till Kalmar och hämta henne den 22 April.
Är det någon mer som får valp imon det närmaste tiden?
Och vad är det för kön och ras??

Diva är blandning mellan Schäfer/trevueren/jämthund.:love: :love:

Finns bilder på hennes hemsida men är lite suddiga.finns även bilder
på hennes mamma och pappa och syskon från tidigare kull.

www.diva-tjejen.piczo.com

Sv: Valp på väg!!!

Jag får hem min älskade amstaffvalp på söndag, det är en hane å han ska heta Sharam...längtar som en galning *ler*

Din valp är så söt så :love:

hejsan..
fick hem min amstaff valp i måndags.. :)

Nää han var verkligen super söt:love: :love: :love:
visst längtar man till man får hem sin bebis:) :)

Skall du ha till sälskap eller blir det någon träning för han??

_bed_of_roses_ skrev:
Nää han var verkligen super söt:love: :love: :love:
visst längtar man till man får hem sin bebis:) :)

Skall du ha till sälskap eller blir det någon träning för han??

Tack hehe ja absolut det verker av längtar uti finger spetsarna :)
Mest som sällskap å så men jag vill kanske ställa ut honom nån gång på kul. Sen vill jag ha honom så jag kommer ut å går lite eller springer.
Själv då?

En fråga efter att ha tittat på hemsidan. Varför två kullar så nära?

Jag skall mest ha som sällskap..men blir mycket träning endå för hon är ju tre raser som måste akitveras.
50%Schäfer 25%trevueren 25%Jämthund.

Kanske skall se om jag skall ställa ut henne på en blandrasutställning med vet inte ännu..Hade ju varit jätte roligt å se vad dom säger om henne.:) :)

Har du haft samma hund ras innan??

Den första kullen var planderad att skaffa.
Efter den tog dom p-spruta på buffy(mamman) men det hjälpte inte så hon fick av mistag en kull till.
Oki själv så skulle jag inte ta två kullar så intill varndra men det bliv av misstag så vad skall man göra?:eek:

Dom gjorde det för att dom ville ha valpar på mamman och pappan EN gång. men nu blev det två av misstag.

När jag hade min förra hund som nu bor med mina föräldrar så planerade jag med att ha valpar. Det är ju inte en sak man vill skall komma direkt utan ha koll på läget å sånt enligt min åskit.

man skall veta att man hat tid lust och ork innan man skaffar valpar då är det ju bra att planera innan man skaffar eller har jag fel??

_bed_of_roses_ skrev:
Jag skall mest ha som sällskap..men blir mycket träning endå för hon är ju tre raser som måste akitveras.
50%Schäfer 25%trevueren 25%Jämthund.

Kanske skall se om jag skall ställa ut henne på en blandrasutställning med vet inte ännu..Hade ju varit jätte roligt å se vad dom säger om henne.:) :)

Har du haft samma hund ras innan??

Nä jag har inte haft en egen hund innan men jag har hundvana, pappa har alltid haft hund å så.
Ja det vore nog kul å se vad dom sa om en sån fin blandning, jag vill ju oxå kanske ställa ut nån gång

Okii..vad är det för hund din familj haft då? jo det är ju kul å se vad dom säger!! man hoppas ju att dom säger något bra:) :) :) :)

Jo, att planera ATT man ska ha valpar är väl helt ok. Men sen vad man vill få fram här och varför fattar jag inte riktigt...?
Men det är din valp, lycka till!

//E

_bed_of_roses_ skrev:
Dom gjorde det för att dom ville ha valpar på mamman och pappan EN gång. men nu blev det två av misstag.

När jag hade min förra hund som nu bor med mina föräldrar så planerade jag med att ha valpar. Det är ju inte en sak man vill skall komma direkt utan ha koll på läget å sånt enligt min åskit.

man skall veta att man hat tid lust och ork innan man skaffar valpar då är det ju bra att planera innan man skaffar eller har jag fel??

Det är en liten tik. jodå här kommer en bild på henne när hon e 7veckor gammal..
{1F96B479-00CF-4338-A0A5-5749D693DE0F}.jpg

åkte från helsingborg till malmö. inte allt för långt..

Vad är det för kennel i Malmö?

Jag får för övrigt hem min valp den 12:e apri, bilder kommer då :)

Våran valp är inte född än, men snart (beräknad 16/4) :love:

Det kommer bli en irländsk röd setter flicka som ska heta Leia, kommer flytta hem till oss i början av juni :banana:

Liknande trådar

M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 585
Senast: Shark
·
R
Hundavel & Ras Skriver under anonymt nick för att inte råka hänga ut någon.. Jag har köpt en tik för avel. Rasen är av liten vallhundstyp som ska...
Svar
14
· Visningar
2 873
D
Hundhälsa Börjar med lite bakgrundsinfo: I April förra året skaffade jag min första hund, en blandras Hälleforshund/Gråhund/Jämthund, eftersom...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Danieln
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 760
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar