Valp och bebis

Sv: Valp och bebis

Alltså, både min son och mina hundar älskar varandra fullständigt. Jag själv delade barnvagn med en Schäfervalp, och har alltid haft minst 2-3 hundar i familjen sen spädbarnstiden. Det var underbart!
Men mamma hade bara tid för oss barn, och pappa hade bara tid för hundarna..

Och för mig har det varit rätt tufft, med en bebis och en mycket aktiv hund. Men alla är ju olika, jag hade nog inte chansat igen bara.

Jo det kan nog bli lite mycket på en gång. Men jag är ju ändå inte ensam har ju en kille, hur ställer dom upp på er och barn med mer.

Jag har en sambo, som är iväg rätt mycket. Han är dessutom noll hundintresserad, så hundarna är det bara jag som lägger ner tid på. Han kan självklart kissa dom åt mig, eller ge mat, men ingen riktig stimulans sådär.

Sen vet jag många och åter många som inbillar sig att deras bebis ska sova i vagnen första året i alla fall, och så kan dom träna hund. Jag, och fler med mig, fick bebisar som inte sover i vagnen.. Sebastian slutade sova i vagnen vid 5 mån ålder ungefär, och det har hänt 2 ggr sen dess. Han fyller snart 2 år. Vet om många som vägrar vagn totalt från början också, då blir det ännu svårare.

Jag låter nog rätt pessismistisk, men det är så himla många hundar som får leva understimulerade, bli odrägliga och placeras om - för att människor inte tänker efter före. Dom flesta orkar nog inte med valp + bebis.
Valp + större barn, inga problem enligt mig. Bebis + vuxen hund, absolut inga problem.

Känner igen mig i det där me att inte sova i barnvagn, Enda sättet för mig och somna när ja liten var om jag fick åka bil. Men ja kommer vänta till efter bebis är född för och se hur jag har det med tid och ork.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka