Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bästa sättet är att se till att det finns några ställen där katterna är helt fredade, dit de kan dra sig.
Sätt barngrindar/kompostgaller/haspar så att katterna kan komma förbi/under/genom, men inte valpen.
Klätter/klösställningar som står så till att kissarna kan ta sig upp i bokhyllor etc är oxå bra.
Att straffa, eller skrämma en valp som utför ett naturligt beteende är inget jag rekommenderar.
Lycka till!
Om det är mig du menar med att skrämma en valp så förstår jag då ine varför det finns träningsskivor att träna med.
Tja, man får sälja elhalsband o stackel oxå, gör det att det blir lagligt att använda dem?Om det är mig du menar med att skrämma en valp så förstår jag då ine varför det finns träningsskivor att träna med. Många har en flaska med stenar eller något som skramlar i stället vilket rekomenderas på brukshundsklubbar mm. Vad är det för skillnad att använda en nyckelknippa i stället. Precis som jag använder en visselpipa vid inkallning, och i bägge tillfällen belönar med godis när han gör rätt. Han lär sig vad olika ljud betyder i stället för som många gör skriker sig fördärvade men hunden lyssnar inte alls, så använder jag mig vid olika ljud vilket hunden lyssnar till utmärkt. Detta är även något som rekomenderas i många tränings och aktivitetsböcker.
Tja, man får sälja elhalsband o stackel oxå, gör det att det blir lagligt att använda dem?
Strypkoppel o/e retriever/utställningskoppel är en bra uppfinning, blir kopplet sämre för att en del hundgurus använder dem till att hänga upp hunden tills den svimmar/kissar på sig o blir medvetslös?
Det finns ett eller flera universum mellan de ytterligheter du tar upp, det går utmärkt att uppfostra hundar utan att skrämma skiten ur dem genom kastljud av nycklar/stenfyllda pet-flaskor etc, oavsett om man träffar backen eller hunden.
Menar du att om man inte skrämmer skiten ur valpen så står man o skriker ut sin frustration?
Den här är laglig:
Dags att läsa på lite?
http://www.dogma.nu/artiklar
När du läst o funderat så kan du ju återkomma med frågor.
Fast du fick ju råd nu. Eller är det bara andra som behöver råd ibland?
Jag kan inte förstå att folk (inte bara du) blir så upprörda för att de blir emotsagda. Det är väl jättebra om det finns fler metoder att träna på än den/dem du känner till och har använt dig av?
Tipps på hur man skall göra för att valpen inte skall tycka det är kul att jaga inne katter?
Katterna är hunvana sedan tidigare men inte van med valp. katterna fräser och springer i från vilket då valpen tycker är kul. Tyvärr så säger inte katterna i från ordentligt.