valp i hundgård

T.Alsterfeldt

Trådstartare
finns det några regler för det?

valpen,en beagle,är ca 3-4 månader gammal o lämnas ensam ihundgårdnemer än 1 timme i taget.

hundården är byggd enl allakonstens regler,mkt bra underlag,den kan gå in i en lada där det(förmodligen)finns något slags skydd.
den är -inte-i hundgården på nätter osv

menär som valpar är-olycklig när den får vistas där o så der den ju mina hundar dessutom.

ägarna har sina sidor men jag tror -inte-de misssköter sin hund på något sätt

men vilka regler gäller egentligen?
 
Sv: valp i hundgård

Tror inte hunden mår sämre av att få vara ute i en väl planerad hundgård med skydd för väder och vind, än om den fått legat ensam inne samma tid..
 
Sv: valp i hundgård

Gnist skrev:
Tror inte hunden mår sämre av att få vara ute i en väl planerad hundgård med skydd för väder och vind, än om den fått legat ensam inne samma tid..

Håller med dig.
 
Sv: valp i hundgård

nej,snarare r dte väl så attd en har-betydligt-mer stimulans ute än inne då det hela tiden händer något och hästarna har sin utebox precis vid hundgården.

det var mer det här med mkt liten valp i kombination med lång ensamvistelse som jag funderar på

å andra sidan har jag ju varit tvungen att lämna mina hundar mellan 7-9 timmar själva när jag åkt akut in till sjukhuset.
valpen inte glad,demolerade köket men kissade inte inne knepig valp:)
 
Sv: valp i hundgård

Nu kanske jag missförstod dig, men jag uppfattade ditt inlägg som så att valpen ifråga var i hundgården mer än 1 timme per gång..

Tycker det är väl lång tid för en valp över huvudtaget, det beror således inte på att den sitter i hundgård.
 
Sv: valp i hundgård

Jag tycker inte att man ska lämna en så liten valp själv så pass länge överhuvudtaget, om det nu inte skulle hända något exempelvis. Då kan man ju inte rå för det.

Men det är antagligen bättre för valpen att vara i en brahundgårddå åtminstone, så att den kan kissa och bajsa samt få se lite sällskap på håll i alla fall.
Men jag förstår väl att den blir olycklig, valpar behöver vara med hela tiden, precis som små barn.
 
Sv: valp i hundgård

Har ingen dator för tillfället :( Väntar på en ny dock.. Därför finns jag inte på MSN just nu, men hoppas på att göra det snart igen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 341
Senast: Sel
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 008
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Har fått hem en rottistik på drygt två år som jag ska ha hand om lite då ägarna inte har tid med henne. Har enligt uppgifter fått reda...
2
Svar
26
· Visningar
3 363
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp