Ceta
Trådstartare
Nu blir det med största sannolikhet valp lite snarare än jag hade tänkt Så nu behöver jag era bästa tips och kom-ihåg inför första valpen
Ge gärna input i det jag tänkt på redan med:
- Valphage i sovrummet bredvid sängen första tiden. När valpen är rumsren och får sova i sängen tar jag av benen ett tag för att minska skaderisk.
- valphage i kontoret för att kunna jobba när den sover utan att oroa mig för bus + plus att Humla får vara i fred om hon vill.
- rasta mycket på samma gräsplätt för att hunden ska vänja sig
Så lite frågor som jag redan vet att jag har:
* Hur valpsäkrar man sladdar enklast sladdar och liknande? Finns det något man kan trä över för att de inte ska vara tuggvänliga/skadas av valptänder, eller är det kompostgaller som gäller?
* Vad gäller kring avmaskning och vaccinering?
Fyll på allt ni vill att jag ska veta
Ge gärna input i det jag tänkt på redan med:
- Valphage i sovrummet bredvid sängen första tiden. När valpen är rumsren och får sova i sängen tar jag av benen ett tag för att minska skaderisk.
- valphage i kontoret för att kunna jobba när den sover utan att oroa mig för bus + plus att Humla får vara i fred om hon vill.
- rasta mycket på samma gräsplätt för att hunden ska vänja sig
Så lite frågor som jag redan vet att jag har:
* Hur valpsäkrar man sladdar enklast sladdar och liknande? Finns det något man kan trä över för att de inte ska vara tuggvänliga/skadas av valptänder, eller är det kompostgaller som gäller?
* Vad gäller kring avmaskning och vaccinering?
Fyll på allt ni vill att jag ska veta