Ceta
Trådstartare
Den ser ju toppen ut! Vill du pma vart jag kan hitta den?Jag köpte en sån här väska till Viktor när han var valp, 239 kr. Bra pris och den funkade perfekt.
Visa bifogad fil 63791
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den ser ju toppen ut! Vill du pma vart jag kan hitta den?Jag köpte en sån här väska till Viktor när han var valp, 239 kr. Bra pris och den funkade perfekt.
Visa bifogad fil 63791
Den ser ju toppen ut! Vill du pma vart jag kan hitta den?
Beror väl ganska mycket på ras skulle jag säga.Väcker liv i tråden med nya frågor!
Hur ska man tänka med valp och kyla? Hade hoppats på att det skulle hinna bli mindre kallt till jag hämtar, men tydligen ska det ju vara smällkallt hela februari.
När jag hälsade på hos uppfödaren så hade valparna (av naturliga skäl) inte varit utomhus, och det lär ju inte bli mycket innan jag hämtar heller. De är relativt rumsrena och kissar på puppy-pads så sådana har jag köpt hem. Men jag vill ju ändå försöka få valpen att göra ifrån sig ute så mycket som möjligt Hur känsliga är de? Är det ”innanför jackan” som gäller de första veckorna innan den vuxit lite till? Har material hemma och kan sy täcken i växande storlek till den, men räcker det?
Nej, UVI får hunden pga en bakterieinfektion, inte pga kyla. Tikar har lättare att drabbas av UVI då urinröret år kortare dvs kortare väg för bakterierna att tränga in i urinvägarna.Täcke rekommenderar jag att du köper/syr. Valpar är ju känsligare för kylan jmf med en vuxen hund. Men man får ju känna av ens egen valp också. Våra "vintervalpar" har varit ute och lekt i snön så lite mer än ut och in. Det beror ju såklart också på antalet minusgrader. Har även gått promenad med den äldre hunden och med valp innanför dunjackan - där var han varm .
Nu har jag bara haft hanar, kan tikvalpar "lättare" få uvi av kyla?
Tack, bra att lära sig!Nej, UVI får hunden pga en bakterieinfektion, inte pga kyla. Tikar har lättare att drabbas av UVI då urinröret år kortare dvs kortare väg för bakterierna att tränga in i urinvägarna.