Valp eller vuxen

C

Candy bar

Har lite funderingar angående att skaffa en en valp eller en vuxen hund får man en lika bra kontakt med en vuxen hund som om man skaffar en valp? Kan det vara lättare att skaffa en vuxen eller unghund om man redan har en annan hund. :confused:

Sv: Valp eller vuxen

Utifrån min erfarenhet, så kan man gott ta en vuxen hund/unghund. Det brukar inte vara några större problem om hunden haft ett vettigt hem innan.

Har du redan en hund blir det troligen enklare att skaffa en valp, då blir det mer naturligt med rangordningen.
Personligen skulle jag oavsett detta välja en valp. Då kan man forma hunden enligt sina egna önskemål, och det är lättare att i framtiden förstå hunden när man vet vad den varit med om. Dessutom är ju valptiden så härlig. Jobbig men härlig.

Jag tog en vuxen hund, och det har funkat bra.

Känns inte annorlunda mot att ha haft valp.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 076
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 883
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar