Valp bilder

Sv: Valp bilder

31979782.jpg

Lilla Dumle 9 veckor, Dobermann hane

Så här ser man ut, när man busat runt...
31986808.jpg

Och gjort korgen ännu finare...
31986804.jpg

Men han kan va ganska söt mitt i allt stök
31986815.jpg

Har dåligt med valpbilder på Elvis, men här kommer några bilder på hans valpar.

Elvis och mini-elvis
28463457.jpg

28463466.jpg

28661043.jpg

28661055.jpg

29074986.jpg

Schäfervalpar är så fina! Men jag håller med Gabbi. Nog ser han ut att bli rejält påklädd ;)

Åh, det är sådana där små rara björnkritter som är med i Star Wars förstås! Trodde jag att alla visste. ; ) *Nörd* :angel:

bebe_ewok.jpg

Det är många kunniga som tittat på hunden. Och de säger att det inte blir en långhårig.

Jag läste nyligen i schäferboken om just det med pälsen när dom är valpar. Det stod så här:

"Att avgöra om en valp kommer att utveckla en definitiv långhårspäls kräver en viss erfarenhet. Ett tecken kan vara att valpen har en mössa av upprättstående mjuka hårstrån på huvuet. Andra tecken är mjuk, luddig och vågig päls, framför allt på öronens ytterkanter. Rikligt med päls på ögonen brukar också ge långhårsvalpar ett speciellt utryck"

Jag har själv dålig erfarenhet när det kommer till lurviga valpar då jag föredrar kort päls.

Jag läste nyligen i schäferboken om just det med pälsen när dom är valpar. Det stod så här:

"Att avgöra om en valp kommer att utveckla en definitiv långhårspäls kräver en viss erfarenhet. Ett tecken kan vara att valpen har en mössa av upprättstående mjuka hårstrån på huvuet. Andra tecken är mjuk, luddig och vågig päls, framför allt på öronens ytterkanter. Rikligt med päls på ögonen brukar också ge långhårsvalpar ett speciellt utryck"

Jag har själv dålig erfarenhet när det kommer till lurviga valpar då jag föredrar kort päls.
Om det blir så kommer han nog vara en go kompis trots det.
Han är en frammåt o rädd hane.
Blir nog bra att jobba med.
Min far har haft en massa schäfrar. De ssta dog 12 årig hane förra sommaren
11,5 årig hane våren förra året, Båda två blev gammla

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
794
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 668
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18