Alltså usch vilken morgonpromenad. Vi har ju varit på träningar bland andra hundar och det har inte varit några problem, han har varit nyfiken på dom andra men inte mer än så. Arbetat lös på apporteringsträningarna bland andra hundar utan problem. Men hemma möter vi så gott som aldrig några andra hundar, knappt att jag har gjort det nån gång med honom.
Men nu mötte vi en stor brötig Laika hane. Och Toke slog slint totalt och jag blev bara helt chockad och kunde inte alls finna mig i hur jag skulle hantera situationen. Han lät som en stor grizzly som går till attack ungefär och kastade sig i kopplet på bakbenen
hade fullt upp att bara hålla honom och komma framåt på den smala grusvägen. När vi kommit förbi så fick han nått överslag och hoppa på mig och bet mig i armarna, det är dock lätt att bryta. Inte nog med det så strax efter mötet så gick hans hake på kopplet sönder och tack och lov att det höll vid mötet(men det var antagligen då det gick sönder, men hängde väl ihop lite).
I alla år med hundar så har jag aldrig haft problem med hundmöten med någon hund(trots att vi blivit attackerade två gånger) men nu är jag rädd att jag ska få min första med det problemet
På torsdag börjar vi rallykurs, får se hur det går då. Men antar att det blev värre nu när det var på "hans" väg där vi aldrig möter någon och mötet kom väldigt plötsligt i en kurva. Plus då att han är väldigt hormonig just nu... Vet inte hur jag ska gå vidare med det för att det inte ska utvecklas och fortsätta