Skitungarna växer så det knakar.....eller ja, London gör. Elda har saktat in nu när hon närmar sig 8 månader
London blir 5 månader om en vecka och är en stadig valpgrabb. Väger typ lika mycket som Elda nu
Båda gör mig gråhårig ibland, då dom älskar att klättra. Stenar, stockar och träd. Allt som går att komma upp på. Jättebra för att hålla ordning på ben och kropp, men när dom kutar högt upp i ett fallet träd blev jag lite nervös - dom skulle liksom vända sig om för att komma ner utan att ramla
men dom lyckades med det med
Elda har fortfarande eld i baken, men nu med en tonårig bruds hormonsvajande temperament. Ena sekunden gosig som få och i nästa som en fräsande katt
mycket humör i den lilla damen. Som ett fullblod som ser allt och missar inget som händer. Få se hur mycket som lägger sig när hon kommer i och ur sitt första löp.... Ett as i koppel och ska bara framåt oavsett om det tar stopp eller inte och kan kasta sig efter minsta lilla grej hon ser på marken eller en bit bort (många svordomar och försök att lugna mig själv här.....pjuh). Hon kan gå fint, men har liksom inte tid. Däremot super lös, då hon är oerhört lyhörd och duktig på stopp och hit och skiter fullständigt i folk och fä då. Väldigt lik sin morbror Skalman i sin lyhördhet då
London är mer den där nordsvensken som går fram i stadigt tempo, med en och annan explosion när det passar
Inte lika förig som Elda och inte lika stort föremålsintresse, men ett enormt matdriv. Bryr sig inte heller om folk ute om dom inte är precis inpå och börjar prata med honom (då skriker han och vill hälsa) och främmande hundar är totalt ointressant (kan va farliga ju - här är han rätt valpig fortfarande). Han har däremot kommit på att brudar kan lukta jättegott
så få se hur han blir när löpen drar igång här hemma. En förbaskat snygg och härlig grabb, som det ska bli spännande att följa och se om han håller "hela vägen".
Goa är dom båda två och helst när dom somnat för kvällen