Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kompostgaller är det bästa utan tvekan. Emiron har hela hallen för sig själv avgränsat med kompostgaller annars får han inte ha någonting ifred från labben som äter allt hon kommer över.HUR ska det gå att stå emot den blicken liksom?
Visa bifogad fil 51666
I vårt hem har de vuxna hundarna inga skrupler mot att stjäla godis från barn, så då får man äta sina ben bakom kompostgaller
HUR ska det gå att stå emot den blicken liksom?
Visa bifogad fil 51666
I vårt hem har de vuxna hundarna inga skrupler mot att stjäla godis från barn, så då får man äta sina ben bakom kompostgaller
Säger samma.Prioritera. Vad är viktigt att han kan nu? Att gå i koppel är ju en sån sak som är väldigt basal och viktig att hunden kan. Den behöver inte gå perfekt men den ska förstå innebörden av halsband och koppel så att den går att leda utan bråk. Rumsrenhet är ju inget man egentligen tränar aktivt utan det är en rutin som liksom bara pågår i vardagen. Jag tror du behöver släppa tanken på att det är en massa saker som ska läras in och istället fokusera på att bara göra mångsidiga saker med hunden i vardagen. Gör man saker med hunden i vardagen så är det mycket av det du nämner som kommer av sig själv. Passivitetsträning medan du lagar mat i köket tex, byteshandel när valpen för femtioelfte gången stulit en sko i hallen osv.
Slappna av, låt vardagen ha sin gång och ta itu med de olika sakerna vartefter ni stöter på dem i vardagen är mitt tips.
Kompostgaller är det bästa utan tvekan. Emiron har hela hallen för sig själv avgränsat med kompostgaller annars får han inte ha någonting ifred från labben som äter allt hon kommer över.
Grytträning ska börjas i tid. Visa bifogad fil 51678
Nej, sluta inte
Min tanke med nya djur - inkl valp nu då - är att få en tillvaro tillsammans.@snorp
@Red_Chili
@iNHALE Tack igen! Jag uppskattar verkligen era tankar och tips, som ny (och en aning övertänkande) hundägare blir det en del funderingar. Vår vardag just nu funkar fint, om än förstås valpanpassat, och just kopplet känns som nästa steg för att komma vidare. Jag ska försöka skippa allt som känns påtvingat och som ni säger jobba med det som kommer naturligt. När han blir 16 veckor börjar vår valpkurs, så om inte annat får väl instruktören sätta oss i arbete då.
Jag testade att introducera klickern häromdagen, och det var ju helfestligt att få massa godis tyckte valpen men jag tror inte att han överhuvudtaget noterade att det klickades med något
Jag tror att han kommer att bli en mycket egen liten hund när han är färdig - mycket gråa hår och kärlekStadshunden börjar bli lantis
Visa bifogad fil 51709
Idag skulle vi ha besökt valparna men min man fick ont i halsen och feber i förrgår så det blev inget med det. Hoppas vi hinner komma iväg dit en gång innan det är dags för hämtning.
Sitter och jämför hundförsäkringar, de är så lika men ändå inte lika. Velar nu mellan Folksam, Sveland och Moderna djurförsäkringar. Har Folksam till nuvarande hund och de är enkla och att ha att göra med men har lägst veterinärvårdsersättning max 75000 kr per år vilket säkert är en anledning till att de är billigast. Hur har ni tänkt vid val av försäkringsbolag?
Jag har folksam och har haft även på förra hunden. Vi har alla våra försäkringar i folksam så det är bra samlingsrabatt. Tycker de är smidiga och bra att ha å göra med. Har deras största försäkring på Emiron och tycker att det är lagom i förhållande till vad jag anser vara en rimlig premie.Idag skulle vi ha besökt valparna men min man fick ont i halsen och feber i förrgår så det blev inget med det. Hoppas vi hinner komma iväg dit en gång innan det är dags för hämtning.
Sitter och jämför hundförsäkringar, de är så lika men ändå inte lika. Velar nu mellan Folksam, Sveland och Moderna djurförsäkringar. Har Folksam till nuvarande hund och de är enkla och att ha att göra med men har lägst veterinärvårdsersättning max 75000 kr per år vilket säkert är en anledning till att de är billigast. Hur har ni tänkt vid val av försäkringsbolag?