Fascinerande hur mycket det vita krymper!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför kan ni inte gå på kurs?Sedär, min valp har börjat löpa Pang bom en kväll kissade hon inne för första gången på flera månader, och sedan såg jag att det var bloddroppar vid sidan av pölen. Hejbaberiba.
Jag tyckte hon ändrat lite beteende till att bli mer tonårig, men jag hade inte riktigt väntat mig detta just nu... Det är förvisso ganska praktiskt för nu slipper jag ha en löptik i beaktning när jag ska umgås kring okastrerade hanar under påsk och sommarsemester. Men det var lite trist då vi får avbryta vår kurs i Nose Work som vi bara hunnit med ett tillfälle av... ska försöka sy ihop enskilda träningar istället men det ser inte ut att vara det lättaste nu pga mina jobbtider vs. tränarens schema.
Varför kan ni inte gå på kurs?
Samma här!!
Visa bifogad fil 25460
För att det stör hanarna om de ska behöva tampas med lukten av löptik i en inomhuslokal där man dessutom huvudsakligen ska använda näsan (NW).
Kommer aldrig förstå det här med att löptikar inte får vara med..Jag tror ju på att arbeta genom det, inte undvika problemet.För att det stör hanarna om de ska behöva tampas med lukten av löptik i en inomhuslokal där man dessutom huvudsakligen ska använda näsan (NW).
Kommer aldrig förstå det här med att löptikar inte får vara med..Jag tror ju på att arbeta genom det, inte undvika problemet.
Tråkigt för er tikägare ffa.
Jo det är klart det kan vara det, men jag tycker att man får lära hundarna att arbeta oavsett.Ptja det är ju reglerna som de är, kan inte göra mkt åt det. Det är en grundkurs i NW så det kan ju kanske handla om det, att hundarna inte är "programmerade" och då kan det ju vara svårt att få dem att fokusera. Men jag vet inte. Det känns väl annars som att utbildade hundar ska kunna fokusera, vet dock inte hur tävlingsreglerna ser ut då jag aldrig tävlat med hund innan.
Jag gick nybörjarkurs i nose work (inomhus) med min hund och hon gick igenom hela löpet under den kursen. Inga problem! Tråkigt om man ska missa en hel kurs bara pga det..
Patos+ @Fisherling
Kolla @attheedge s Ata då
Typ 4 veckor (den högra med vitt):
7 veckor:
Visa bifogad fil 25679
Senaste bilden @attheedge lade ut i tråden:
Sedär, min valp har börjat löpa Pang bom en kväll kissade hon inne för första gången på flera månader, och sedan såg jag att det var bloddroppar vid sidan av pölen. Hejbaberiba.
Jag tyckte hon ändrat lite beteende till att bli mer tonårig, men jag hade inte riktigt väntat mig detta just nu... Det är förvisso ganska praktiskt för nu slipper jag ha en löptik i beaktning när jag ska umgås kring okastrerade hanar under påsk och sommarsemester. Men det var lite trist då vi får avbryta vår kurs i Nose Work som vi bara hunnit med ett tillfälle av... ska försöka sy ihop enskilda träningar istället men det ser inte ut att vara det lättaste nu pga mina jobbtider vs. tränarens schema.
Fast nja riktigt så kategorisk behöver man inte vara. Unghundar kan ha svårt att sortera och behöver få vänja sig lite. Om allt är nytt som en nosework kurs inomhus, dessutom lite trångt, så kan det bli svårt att hålla fokus för en unghane.Hanhundar som inte kan fokusera pga löptikslukt bör kastreras.