R
Raderad medlem 94602
Curry hade sambon på sin lista. Men ingen gul krydda på en grå schäferChili, Curry, Cayenne, Citron(meliss)
Chirpa (vet inte om det betyder nåt, men har sett det som hundnamn)
Cili
Och Cava är jättegott
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Curry hade sambon på sin lista. Men ingen gul krydda på en grå schäferChili, Curry, Cayenne, Citron(meliss)
Cili
Och Cava är jättegott
Vacklar mest mellan Cava och CulaChili, Curry, Cayenne, Citron(meliss)
Cili
Och Cava är jättegott
Bokstaven är C.
Jag söker ett kort, användbart namn som inte är gulligull (typ Candy, Cookie) och inte människonamn.
Hittills har jag varit inne på Cava (för att det är så jäkla gott )
Cula, vet inte riktigt var det kom ifrån. kanske lite inspiration från tjänstehundarna. Och Calibra....som faller på att det är för långt att säga i dagligt samanhang.
Vidare har Criga, Cittra, Chilla/Chil och Cirka funnits med på den namnlista som vi satte ihop inför kullen. Dock har jag inte fastnat för något av de namnen till min egen hund.
CujoBokstaven är C.
Jag söker ett kort, användbart namn som inte är gulligull (typ Candy, Cookie) och inte människonamn.
Cula, vet inte riktigt var det kom ifrån. kanske lite inspiration från tjänstehundarna. Och Calibra....som faller på att det är för långt att säga i dagligt samanhang.
Vidare har Criga, Cittra, Chilla/Chil och Cirka funnits med på den namnlista som vi satte ihop inför kullen. Dock har jag inte fastnat för något av de namnen till min egen hund.
Cash finns med bland hannamnenVet inte var mitt förra inlägg tog vägen. Cittra och Cava är jättefint.
Cassis
Cross
Cash
Haha. Trevliga assisioner
Cula var jättefint! Jag gillar även Criga. Chilla gillar jag också.. Annars är väl Chili fint. Cuba Libre tycker jag är fint, eller bara Cuba om man vill ha ett kort namn.Bokstaven är C.
Cuba är en favorit. Tyvärr finns en tik i klubben och en kennel i samma ras med namnet. Men det är ett himla läckert namnCula var jättefint! Jag gillar även Criga. Chilla gillar jag också.. Annars är väl Chili fint. Cuba Libre tycker jag är fint, eller bara Cuba om man vill ha ett kort namn.
@Monifa
Så roligt Fina små tjejer! Jag hoppas på ett lika trevligt besked om sisådär en vecka.
Ärsh då! Men vilken tur du hittade en! Snabba puckar verkligen får följa dig i den tråden istället. Hoppas det under 2016 kommer in nån mer dsgNu blev det ändrade planer för min del. Ingen tik till mig i den kullen jag gått och väntat på. Tråkigt!
Men - jag blir nog med gårdshundsvalp ändå, och det betydligt tidigare än beräknat! Ska iväg och titta på en 10 veckor gammal tikvalp i nästa vecka. Hon har gått och väntat på rätt köpare - det blir kanske jag det :-)
Får väl flytta över till Valp 2015-tråden istället! Och planera om hela hösten...
.
Funderar på valpnamn, de ska vara dubbelnamn på bokstaven b. Exempel från a kullen: Avsevärda April, Attraktiva Avery, Adekvata Alwar etc
Ord:
Busiga
Bestämda
Bortskämda
Bedårande
Namn:
Betty
Bonnie
Bibbi
Bianca
Beatrix
Adjektivet är fortfarande väldigt svårt att bestämma då det gärna ska passa hunden men några direkta personlighetsdrag märks inte än. Namnet ska vara kort och funka i vardagen, gillar Bibbi skarpt.
Japp fyra tikarÄr det bara tikar?
Annars gillar jag Busiga Bo (Bosse?)
Beatrix heter vår ena tikFunderar på valpnamn, de ska vara dubbelnamn på bokstaven b. Exempel från a kullen: Avsevärda April, Attraktiva Avery, Adekvata Alwar etc
Ord:
Busiga
Bestämda
Bortskämda
Bedårande
Namn:
Betty
Bonnie
Bibbi
Bianca
Beatrix
Adjektivet är fortfarande väldigt svårt att bestämma då det gärna ska passa hunden men några direkta personlighetsdrag märks inte än. Namnet ska vara kort och funka i vardagen, gillar Bibbi skarpt.
Funderar på valpnamn, de ska vara dubbelnamn på bokstaven b. Exempel från a kullen: Avsevärda April, Attraktiva Avery, Adekvata Alwar etc
Ord:
Busiga
Bestämda
Bortskämda
Bedårande
Det är så himla svårt med namn ju!
Nuvarande hund har i stamtavlan ett dubbelnamn, alla kullsyskon heter det första namnet och sen har de ett eget. Vi fick bestämma det egna namnet själv så han heter Zeppelin efter Led Zeppelin, men vi insåg ju att Zeppelin egentligen är för långt att säga så oftast kallas han Zeppe. Frågan är ju om nästa ska få ett kortare namn direkt, eller om vi ska föreslå ett längre namn till stamtavlan och kalla honom för något kortare. Vill ju gärna att det passar ihop med musiktemat
Tror att namnet kommer att börja på U, eller kanske T.
Ja, jag är också det så blev lite besviken när jag insåg att vi oftare sa Zeppe än Zeppelin. Förra hette Ulay i stamtavlan och det kallade vi honom för, fast han hade iofs mängder med smeknamn ändåJag skulle försöka komma på ett kortare/enklare direkt, ni behöver ju inte avvika från musiktemat bara för det! Är väldigt förtjust i att kalla hundarna för stamtavlenamnet
Kunde inte sluta fundera på ord på b som skulle kunna funka som namn
Alla är kanske inte positivt laddade alltid, men kan vara talande ändå.
Begåvade
Berömda
Blyga
Blixtrande
Bossiga
Briljanta
Burdusa
Babbliga
Barska