Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För en gångsskull tog jag med mig godis ut fast vi bara var utanför porten för att kissa
Tränade lite inkallning när han gick iväg så ropade jag och han kom direkt när han såg att jag hade godis :up:

jävla hund sprang över vägen till några som gick på andra sidan tur de inte kom en bil :rage:
han har aldrig gått ut på vägen förut...

Tränat på att stå fint en liten stund idag.
img_20151220_102535_567679972a6b2297cf4dbb8e.jpg

Eh ja precis så, nästan.

Men till slut så stod hon fint men då klantade fotografen sig.
img_20151220_102525_56767999e087c35d7932a39a.jpg

Nio veckor och tre dagar gammal, 2053 gram.

ÅH GUD SÅ SKÖNT ATT VARA HEMMA IGEN!!

Valpen skötte sig över förväntan utan några olyckor inne :up: Alla vände sig förvånat om när han började låta när han busade med Mira och ingen trodde på att det var valpen som lät :angel:

Dock SÅ jobbigt att ha hundarna hos folk som själva inte är hundmänniskor, min faster var rädd för Mira även om vi förklarade att Mira är mer rädd för henne - "ja men sånna hundar kan vara lite luriga" :cool:

Dålig mobilbild men...
Idag har Fjotis fått jaga :D mycket kul tyckte han, även om det var grymt orättvist att han fick vänta ända till sista såten ;)

Han är lite trång i söket ännu, men har visat på en grym upptagsförmåga hittills. 3 rådjursdrev blev det idag, med drevtider på mellan 5-10 min :up:

Och jag tror att han har saknat sin matte lite, för i natt låg han längs med hela min sida och borrade in sitt huvud mellan mitt huvud och min axel :love:

Här är det så tomt att en av oss helt enkelt inte håller ihop utan hund. I helgen flyttar en pyssling in. Och jag satt på fullaste alvar med Prinsessans urna i famnen och förklarade. (Hade någon sagt till mig för ett halvår sedan att jag skulle bete mig så hade jag skallat hen).

(och nu ska Russinbulle vara tyst - heelern var en av raserna jag hade tänkt kolla upp innan beslutet togs. Nu kom jag till en situation där det gällde att ringa runt tills dess att jag hittat någon rimligt sunt med fyra tassar och låg sannolikhet att äta grannar)

Här är det så tomt att en av oss helt enkelt inte håller ihop utan hund. I helgen flyttar en pyssling in. Och jag satt på fullaste alvar med Prinsessans urna i famnen och förklarade. (Hade någon sagt till mig för ett halvår sedan att jag skulle bete mig så hade jag skallat hen).

(och nu ska Russinbulle vara tyst - heelern var en av raserna jag hade tänkt kolla upp innan beslutet togs. Nu kom jag till en situation där det gällde att ringa runt tills dess att jag hittat någon rimligt sunt med fyra tassar och låg sannolikhet att äta grannar)

Men vad är en pyssling? En liten lurv?
Jag tycker du är helt rationell, man gör vad man måste. Hund som inte äter grannar låter bra och jag tycker du har en fabulös inställning.

Åh, jag känner så väl igen mig i det där. När jag, så tragiskt, miste min Milla i september var jag helt desperat innan jag hittade en uppfödare som hade en ny valp. Tror jag var på nästan alla uppfödare i södra Sverige ... Och innan nya valpen äntligen, äntligen kom, så satt jag med Millas kvarlämnade gosedjur i soffan och "pratade" med henne.

Och när lokalradion spelade Perikles/Anna Hertzman "Jag kan inte andas utan dig", så sjöng jag:
Nätterna är många, alldeles för långa
Dagarna så trista och grå
.....
Jag kan inte andas utan hund

Men vad är en pyssling? En liten lurv?
Jag tycker du är helt rationell, man gör vad man måste. Hund som inte äter grannar låter bra och jag tycker du har en fabulös inställning.
Det blev en podengo - helt olurvig. En liten grabb så att det ska vara enklare med hunddagis om så krävs.

Listan på möjliga raser var lång - det finns många roliga och givande sätt att ha hund. Jag är tacksam över att jag hittade honom, för vare sig det bär eller brister så kommer vi vidare nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
907
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka