Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag körde stenhårt på att man bara fick klappa tillsammans med en vuxen, aldrig lyfta eller störa. Ville vovven ha kontakt med BARNET kom hon självmant, annars fick BARNET vackert låta bli. Har funkat mycket bra.

Vi kör någon liknande variant. Jag håller stenkoll på honom och det gör sambon med. Nån vuxen måste alltid övervaka eller sitta med.

Första dagen med valp i bilder.

Började med att busa när matte kom hem sen hamnade vi i soffan såhär:
IMG_20151213_105202_zpsvkvvrxoc.jpg

IMG_20151213_121826_zps0ci3dbjo.jpg

FB_IMG_1450006973508_zpsbyqz6reh.jpg

IMG_20151213_132106_zpsea69salk_edit_1450071422273_zpsd9bx39xk.jpg

IMG_20151213_163042_zpsl2qg4j6h.jpg

Man hinner knäcka en hel del film med en liten trött valp. Denna dagen har gått i samma stil hittills med korta inslag av bus och kissepaus.

Den sista bilden är bara så typiskt DSG. Close contact, ska det va`! Med den rasen har man alltid en värmedyna i soffan och/eller sängen :D

Betty har idag kommit på att grannen över gatan har hund. Luktar ju gott och vill gärna dit :meh: långlina ska köpas imorgon sen ska det traglas att över gatan får man inte gå. Och inkallning med godis så att det verkligen lönar sig att komma när jag ber om det.

Annars så är stövlar, skosnören, bhar och fårskinnstofflor mums! Tips från Betty.

(hon börjar bli bekväm min lilla bestämda dam, blir spännande att se vem hon är när hon blommat ut helt :p)

Senast ändrad:
Vi har verkligen fått oss en spårhund! Hon älskar det verkligen :D La ett litet personspår idag och så fort hon fick selen på och jag sa "sök spår" så börja hon jobba. Ska bli roligt att träna det :)

Skickade en anmälan till valpkurs idag också, hoppas den inte hunnit bli full :)

När en bil med buskörande, unga killar saktar ner för att alla i bilen vill stirra på valpen som hoppar och biter sin matte i armen... ja då vet man att Ebrah är på rejält bushumör! Inte så prydligt koppelgående ikväll ;)

I övrigt har hon faktiskt betett sig riktigt bra idag! Långpromenaden var den trevligaste på mycket länge. Under tiden som kopplet var på så var allt fint, inget direkt dragande eller överdrivet kastande åt olika håll. När hon var lös så var hon glad, höll sig nära och kom när jag ropade. Några möten med andra fick vi, men de var faktiskt trevliga, även de som hade hundar.

Idag var Betty med till jobbet för första gången. Skötte sig över förväntan, sov i hagen när jag jobbade. Inte ett ljud vad jag kunde höra (vet att hon kan sjunga med rejäl stämma så hade hon vart ledsen hade jag hört det). Sov när jag kom in för kissepaus. Korna var läskiga däremot, märkliga djur de där tyckte hon hehe...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 016
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
907
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur