Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite sol idag så vi kastade oss ut för att busa :D

DSC_6689_1_zpsbopvcbj7.jpg

DSC_6750_1_zps27olxt54.jpg

DSC_6809_1_zps7j5n99sp.jpg

DSC_6957_1_zpsl5kobo6y.jpg

DSC_6970_1_zpssv458u5i.jpg

DSC_6767_1_zpsl2mdxgqp.jpg
Du har också så fina bilder på dina hundar
Ni är några stycken på forumet som tar snygga på hundarna i rörelse :)

Har inte skrivit mycket här det sista.

Men Nikki.... gå i koppel? Vad är det? Andra hundar är alldeles för kul och dessutom är vi inne i någon spökålder där allt är superduperläskigt. Rumsren är hon, och väldigt trevlig mot djur och människor hon känner. Men hon är reserverad, och på det har hon ett terrierhuvud utan dess like. Främlingar tar hon omvägar runt, så jag får påpeka att även om hon är söt så fåååår man inte klappa. Jobbar mycket med skvallerträning så hon ska fokusera på mig istället för att bli nervös över att behöva möta nya människor.

Barnen avgudar hon, hon kan leknafsa när de busar men hon tar så mjukt och försiktigt på dem. Skillnad när hon börjar busa med mig, då kan det kännas litegrann. Men det är skönt att hon behandlar barnen mjukt och fint, jag har inget emot att leka lite mer "rough". Har inte vägt henne men gissar på ca 6,5 kg och kanske 37 cm i både manke/längd. Så kvadratisk, rätt lagom storlek på henne. Främlingar beundrar henne och säger att hon är sååå vacker, och alla undrar vad det är för ras. En kvinna tyckte vi kunde byta hund, då Nikki tydligen var så underbar. Hon är ju väldigt social med hundägare, det är väl det som är mest kul, där kan hon upp och pussas i ansiktet på en främling. Så länge dom har en hund i koppel så är dom ofarliga ;)

Hon är uppväxt med en äldre hund och andra hundar inkl valpar så hon vet hur hon ska bete sig. Ibland busar dom upp varann rätt duktigt men det är bara säga att nu är det bra så slutat hon. Är det nåt speciellt sammanhang du tänker på? :)

Aha okej, ja det underlättar kan jag tänka mig. Nja det är väl mer hur man får honom att börja tänka först, att det är ett levande djur. Nu är han jätteförsiktig med valpen men med katterna var han hårdare. Hur man förklarar hundens kroppsspråk liksom. Funderar på att printar ut bilder på hundar som visar olika känslor och sen förklara lite. Testade även idag att när han gjorde något som skrämde valpen be honom att titta på henne och liknande vid andra situationer där hon är glad, busig etc.

Tack! Dessa är tagna med en nikon d90 och objektiv från nikon som heter 55-200mm f/3.5-5.6 tror jag! Det köpte jag begagnat för under 1000kr.
Det va inte dåligt, jag lyckas aldrig göra såna fynd

Nu har jag beställt ett nytt objektiv, vi får se om jag lyckas ta fina bilder med det....i vilket fall så kan jag ju inte skylla på utrustningen längre...:)

Om du inte redan fotar manuellt kan du börja där :)
Oftast ställer jag kameran på läge "s" så jag ställer bara in slutartiden om jag fotar hundarna så har jag så kort slutartid kameran "accepterar"

Jag tänkte börja experimentera med inställningarna lite mer när jag har ett bra objektiv. Det är ju kul att lyckas nån gång också...:)
Äh, jag ska inte klaga objektivet jag har haft har varit bra i gynnsamt ljus
Nu har jag höga förväntningar på detta objektivet
Blir det pannkaka, får jag väl gå fotokurs :)

Oftast ställer jag kameran på läge "s" så jag ställer bara in slutartiden om jag fotar hundarna så har jag så kort slutartid kameran "accepterar"

Jag tänkte börja experimentera med inställningarna lite mer när jag har ett bra objektiv. Det är ju kul att lyckas nån gång också...:)

Hela min utrustning kostar häften av vad objektivet som länkades förut kostar. Iofs var mitt begagnat. I slutändan är det tyvärr inte så enkelt som att dyr utrustning ger bra bilder.
12187794_10153344324868666_7484785557042753473_n.jpg

@Tonto, vad stor din lilla lurvhund börjar bli! :eek:

Han har vuxit! :eek: 53 cm och 21 kg, inte ett gram fett på kroppen nu.

Lite skillnad! 6 veckor, 4 månader, 6 månader. (På ett ungefär.)

tonto_ev_by_tontorollostorm-d9jzigd.png

Rollo är "bara" 67 cm och 35 kg och är tjock men bantar. Veterinären tyckte att han kunde droppa 1 kg men det är nog lite mer.

Han har vuxit! :eek: 53 cm och 21 kg, inte ett gram fett på kroppen nu.

Lite skillnad! 6 veckor, 4 månader, 6 månader. (På ett ungefär.)

tonto_ev_by_tontorollostorm-d9jzigd.png

Rollo är "bara" 67 cm och 35 kg och är tjock men bantar. Veterinären tyckte att han kunde droppa 1 kg men det är nog lite mer.
Bilden fungerar inte :(

Googla runt lite och läs där om hur kamerans inställningar funkar! Sedan är det bara att testa, testa, testa! :)

Hela min utrustning kostar häften av vad objektivet som länkades förut kostar. Iofs var mitt begagnat. I slutändan är det tyvärr inte så enkelt som att dyr utrustning ger bra bilder.
12187794_10153344324868666_7484785557042753473_n.jpg
Härlig bild, älskar skärpan alla detaljer som syns på hunden ochr vattendropparna.
Ja visst kan en få bra begagnad utrustning för mindre pengar, det är sant. Du har en bra utrustning, det syns, du har också lärt dig att använda den.

Jag får ofta kommentarer att jag tar härliga bilder med min nuvarande kamera, men jag känner att den inte räcker till, jag skulle aldrig kunna ta en sån bild som din, oavsett inställning.

Vi får se...
Om jag tar kassa bilder med nya objektivet, då säger jag det här :)
(Får nog också erkänna att jag är ganska bekväm av mig...jag vill bara att det ska funka.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
911
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka