Valp 2015 - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge lämnar/lämnade ni era 4 månader s valpar ensamma inne utan sällskap?

Vi har lämnat vår 14v valp som mest i 30 min när vi handlat, då tillsammans med vår andra hund. I bilen har de varit som mest i 1h, då med direktstart så den håller sig varm. Valpen sover då i canvasbur och stora hunden lös. Han älskar bilen :D

Bus i fårhagen innan fåren släpptes ut för dagen :)
dsc_6491_kopiera_5672a3ee2a6b2297cc09ac9a.jpg

:D
dsc_6488_kopiera_5672a3e79606ee2fc2b0ba58.jpg

Lek med hunden vi passar (gammelhunden är väldigt glad över att Tages uppmärksamhet ändrats från honom till någon annan :p )
dsc_6535_kopiera_5672a3d12a6b2297fc7a3abe.jpg

Tage, 8 månader
dsc_6512_kopiera_5672a3c82a6b2297f560771b.jpg

Jaa :love:
Kan typ inte titta på bilder på honom i telefonen längre utan att få ett jättehugg av saknad i hela kroppen, så det är nog på tiden nu :D

Mamma och pappa tycker det ska bli skönt att slippa ha honom också, av någon anledning :angel:
Haha undrar varför de vill bli av med honom :D

Jag har varit hundlös max en vecka tror jag sedan jag fick gammelhunden för snart 10 år sedan. Dör av längtan varje gång :p

Disa, 4 månader, klara av att lämnas ensam ända upp till 2 timmar när jag håller på med hästarna. Hon verkar vara en valp som är väldigt trygg i sig själv, hon lägger sig och sover eller leker med sina leksaker när hon blir ensam. Inga tendenser till att gnälla eller yla. Jag har stallet precis utanför köksdörren, så jag kan smyga dit och lyssna.

Hon har dock en specialare hon gör när hon är själv - hon samlar på skor (hon biter inte på dem, bara samlar). En gång när jag kom in så hittade jag ett par morgontofflor, ett par trätofflor och två par ridskor i hennes korg - jag tyckte det var ganska gulligt :D

Här på jobbet ligger hon snällt i sin korg när jag lämnar rummet för att sitta med på något möte eller åka nåt ärende i tjänsten.

@Targa kan vi inte säga att det är så rasen är :angel: självständiga och trygga i sig själva. Betty är åtta veckor, har hittills inte sagt ett ljud när hon lämnas själv.

Haha festligt att hon samlar på skor. Lilla B är väldigt noga med att alla leksaker ligger vid soffbordet. Och får hon chansen släpar hon gärna dit mina bhar, grabbens fårskinnstofflor och diverse andra grejer som mattor och filtar.

I sällskap av andra hundar har Ale varit problemfri att lämna i ett par timmar hela uppväxten. Har inte tränat henne på att vara helt ensam, utan bara fokuserat på att hon alltid ska lämnas med trygga kompisar så de visar att allt är lugnt. Nu är det helt oproblematiskt att lämna henne ensam också, även om jag sällan gör det.

@Targa kan vi inte säga att det är så rasen är :angel: självständiga och trygga i sig själva. Betty är åtta veckor, har hittills inte sagt ett ljud när hon lämnas själv.

Haha festligt att hon samlar på skor. Lilla B är väldigt noga med att alla leksaker ligger vid soffbordet. Och får hon chansen släpar hon gärna dit mina bhar, grabbens fårskinnstofflor och diverse andra grejer som mattor och filtar.

Absolut :D Och tydligen så är dom även samlare!

Tack för era svar om att lämna ensam :)
Chess har vart ensam hemma inne i knappt en timme som längst om det ens var så länge. Oftast blir det runt halvtimmen när hon lämnas då jag passar på att låta henne vara själv när jag lämnar och hämtar äldsta dottern på dagis. Hon ligger på sin plats innanför ytterdörren när vi kommer hem så jag antar att hon går och lägger sig när hon blir själv. Det gör hon de ggr vi går upp på övervåningen eller ner i källaren eller så utan henne iallafall.

I bilen har hon varit själv längre utan problem. När vi kommer tillbaka så sträcker hon på sig och gäspar så hon verkar ligga och vila även där :)

Jag är så glad över att imorgon är mitt sista jobbpass = sista dagen för svärföräldrarna att passa Santo. De är måttligt trötta på honom :angel: 3 egna frallor varav yngsta 6mån, sedan vår piraya och vår andra hund. Santo är tydligen en riktig pain in the ass :D Ingen nyhet! :D:o

Jag är glad att vår inte är piraya vid kloklippning :angel: Han bara piper och vrider sig men slutar snabbt när jag bara håller kvar och visar att jag inte ger mig :D
Så kanske Ebrah skulle göra också, men i andra fall när hon blir piraya så ger hon sig inte, så jag orkar inte testa. Istället ger jag tuggpinne, försöker hålla på med tassarna mycket när vi myser osv. Det verkar fungera det med som tur är :)

Fick förövrigt höra igår av en vän att hon aldrig skulle orka ha en valp som Ebrah. Jag blev lite förvånad, för jag tycker att hon är otroligt enkel! Pigg och påhittig, men på det stora hela en väldigt lätt valp :p

Vi har nyss plockat in granen och Ammo tycker den är mkt intressant. Helst vill han få packa upp den ur nätet helt själv - eftersom alla ser väl att det är en jättestor leksak..
Just nu ser han ut som "Vadå?! SKULLE JAG GÖRA NÅGOT MED GRANEN?!:confused: JAG ÄR OSKYLDIGT ANKLAGAD:mad:" var gång man går ut för att kolla till honom när det prassar vid granen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 016
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
907
Senast: inverterad
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka