Sv: Valp 2013

Jag har knappt 3 dagar kvar.
Började vänta när det var ca 2½ vecka kvar.
Första tiden gick jättesakta kändes det som men nu denna veckan har det faktiskt gått fort. :D

Vi bor i samma trakter ser jag, så det där med många tränare låter ju toppen! Igår fick jag dessutom tips om en tjej som håller kurser i vallning och om man har gått kurs där och hon vet att hunden fungerar bland fåren kunde man få hyra får för träning. Sedan finns det ju många andra alternativ också, mer eller mindre prisvänliga.

Skulle också gärna bo på en gård och ha egna får, drömmen är en gård på Öland. :love: Vi åker hem till småland lite för ofta för att det ska vara smidigt med att fixa någon som ser till fåren när vi reser bort (skulle fungera om man hyr plats för några får hos en bonde, men då gäller det ju att bonden är bra för att det ska bli en trevlig vistelse) och huspriserna häromkring är förskräckliga. Man får verkligen inte mycket för pengarna. Sällan man ser hus eller gårdar som verkligen är värda det som säljarna önskar.

Har iallafall funderat en hel del ända sen i våras och jag tror att vallningsbiten går att lösa tillräckligt bra för att jag ska våga mig på att skaffa en BC-valp, så ska börja kontakta några kennlar nu. :banana:

Det stämmer! Tack så mycket. Är 6 dagar kvar nu. Har en countdown-app som förut visade 40 dagar. Då gick det lååångsamt. Vad kul att det är fler som bara har några dagar kvar :D

Åååååh nu är det så nära.
Hade i mina planer tänkt hämta valpis på måndag förmiddagen men uppfödaren hade inte tid förräns på kvällen så får snällt vänta tills dess. Suck...
Tänk att några timmar extra kan kännas som en evighet! :p

kl
Verkar som många är i tagen med att hämta sina valpar nu! Det betyder förhoppningsvis att det bildkalas här i veckan! Spännande! :D

Ja verkligen! Jag kan ju tänka mig hur du kommer känna när du ska åka så långt för att hämta din sen!
Jag har ju bara en timmes restid till min snutta.

Haha ja, det är ju en bit att åka. :D kommer sitta som på nålar på väg ner och sen när vi hämtat honom o spänningarna släpper då kommer jag sova som en gris påväg hem :D

Ja kan tro detta! :p
Nu har jag fått en tid utsatt iaf så nu är det bara 26 timmar tills jag hämtar hem snuttan!

Vi hämtar Ailu den 23:e.
Vi påbörjar resan neröver den 22:a och sover en natt i Örebro, hämtar Ailu och åker raka vägen hem.

Men åååhh... uppfödaren har lagt sig med magsjuka så får vänta med att hämta valpen till onsdag. :(

Det finns både för och nackdelar att se hela kullen växa upp. Fördelen är att man får gott om tid att lära känna valparna, får tillbringa otaliga dagar i valphagen och lär känna alla olika personligheter och dess skiftningar för varje dag som går.
Nackdelen är också att man blir kär i dom, varenda en, och jag kommer att gråta den dagen dom ska iväg till sina nya hem.

538069_10151282422518030_986872402_n.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka