Sv: Valp 2013

Ja och det är ju min första valp dessutom så jag är så bebissjuk så jag dör.
Tack för förslagen! :)

Ja jag är också bäbissjuk. Min första valp också, passat valpar tidigare och träffat. Men aldrig haft egen att forma, min hund jag har idag tog jag över vid 5 års ålder. Är ju viss skillnad från valp och omplacering! :)

Vad känner du han ser ut som?
Smeknamnet måste ju inte ha med uppfödarnamnet att göra. Det ska falla dig naturligt i munnen.
Sen får det gärna låta glatt när man säger det! :)

Jag hade turen att få välja stamtavlenamn själv så och jag fastnade för Qiwi (uttalas Kiwi som frukten men ville det skulle se roligare ut så blev med Q istället :p).

Ja, känner jag oss rätt så lär de bli ett helt annat namn än det registrerade. Min häst är ju en "Jazze" trots sitt namn "Vivack" haha.
Ååh, vill bara ha hem honom nu :love:

Ja, min omplacering heter Dragon in red i stamtavlan men i vardagen heter han Nisse! :p
Dock var det smidigt få välja själv så blir det samma vardag och stamtavla!

Har du träffat den lille än? :)

Nej jag har inte träffat honom. Träffar honom först när vi åker ner och hämtar honom. :)
är ca 80mil enkel resa

Haha är så när man bor i norrland :p man får långt överallt.
Så det var som inte läge att "åka ner och hälsa på" direkt :)
Men enligt uppf. så är han en tuff och framåt kille och tillochmed min sambo som ska vara så "tuff" och "manlig" är bebissjuk nu.

kl.

Senaste bilderna på valpen. Bara 16 dagar kvar nu. Lagom sjuk av längtan är man! Har även varit och träffat henne. Var underbart att få hålla i min minimala silkeslena varelse :love:

206ycdv.jpg

ra0y2q.jpg

Mitt-sverige :) runt vänern/vättern (vilken nnu av dom som är störst, geografi var aldrig min starka sida)

Medrix: men herregudanes vilket näpet uttryck! :love:

Visst är det :love: Hon är ännu finare i verkligheten, bilderna gör ingen rättvisa. Jag smälte när jag såg dom live!

Jag väntar på en liten Lancashire heeler tik! Ska hämtas om ca två veckor. Har sedan tidigare en Heeler tik på två år, blev väldigt förtjust i denna ras och det ska bli roligt med en till i "flocken" :laugh:

Då kan du få komma ner med en valp åt oss i början av maj:D

Tror jag kan ha hittat något nu, en tik som på pappret är perfekt. Dock tycker jag hanens tidigare kull har presterat lite dåligt + att det blir hans tredje kull så är inte något speciellt blod från den sidan.

Tänkte på en sak..
Vi tänkte inte tillåta hunden att vara i sovrummet. Hur gör man första tiden? Vill ju inte stänga dörren och lämna valpen ensam? Ska man sova på soffan med valpen eller hur gör man?

Lägg madrass på golvet i sovrummet, sätt galler i dörröppningen och hundens bädd på andra sidan, då är du nära men har gränsen in till sovrummet från början. Du är på din sida gränsen och valpen på sin.
Så hade nog jag gjort iaf.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?

Omröstningar

Tillbaka